Et umulig nyttårsønske…

Categories Blogg

Omringet av regnbuens farger satt jeg der, mens jeg kikket opp på en fargesprakende himmel.

Et langt år var over, alle mine kamper gikk nå opp i røyk.

Med blanke ark og nye fargestifter ønsket vi et nytt år velkommen, drømmer og håp for fremtiden ble tent på ny.

Smellene vekket en lengsel i meg, med ett skulle jeg ønske jeg var en av de.

 

En av de som fortsatt hadde en fremtid å se frem til, en av de som fortsatt tør å drømme.

Fargerike smell tok meg tilbake i tid, til en tid hvor drømmene fortsatt levde.

Mens tusenvis av mennesker feiret var jeg en av de, en av de som prøvde å holde tårene tilbake.

Tårer for en usikker fremtid, tårer for livet som engang var.

 

Der andre så en begynnelse så jeg en slutt, et skritt nærmere enden på en lang reise.

En lysende fargerik himmel påminnet meg på alt jeg har mistet, alt jeg aldri kommer til å få igjen.

Ett år føltes plutselig ut som et helt liv, tom for krefter så jeg et nytt år stige frem i horisonten.

Alt jeg så var et nytt år fylt med nye utfordringer, nye kamper som ventet på meg.

 

Med tårer i øynene kikket jeg opp, og det var da jeg kjente det.

Jeg følte meg helt tom for ønsker, alle mine ønsker var umulig å oppfylle.

Alt jeg kan ønske meg er tid, men selv det er ikke en selvfølge lenger.

En fargesprakende himmel ble en påminnelse om det som ventet, og med øynene igjen ba jeg en stille bønn, “la 2022 bli et enklere år”….

15 kommentarer

15 thoughts on “Et umulig nyttårsønske…

  1. Åhh kjære deg hvor vakkert du skriver om noe så vondt og sårt. ♥️♥️ Tårene presser seg frem i øyekroken er så vondt å tenke på alt du må kjempe deg igjennom ,skulle ønske det skjedde ett stort mirakel at ALS bare kunne kuerers bort og vekk for alltid. Klem♥️♥️♥️🌹

  2. Du skriver så fint om noe så trist og vanskelig. Vi som er friske og heller ikke har noen nære som er syke får noe å tenke på her.Lett å ta god helse for gitt. Sender deg en god klem.❤️

    1. Tusen takk kjære deg , du skal vite at det betyr mye for meg å høre. Det er derfor jeg skriver, og derfor betyr ordene dine mye. En god klem tilbake 💖

  3. Jeg ønsker alt godt for deg i det nye året 🥰🌟 Stor klem til fine, gode deg ❤️❤️

      1. Det er noen blogger det er “viktigere” å følge enn andre. Og særlig når du skriver så godt, sårt og ærlig, så blir man beveget og imponert på flere måter.

        1. Så utrolig hyggelig å høre Linda, jeg føler meg veldig heldig som på tross av alt har fått en stemme igjen, og det har jeg dere lesere å takke for 💖

          1. Ja, det er viktig å bli sett, hørt og satt pris på. Vi har alle en egenverdi, og det er viktig å ta vare på hverandre.
            Du har en flott familie som ser ut til å ta godt vare på deg, men det må være godt for deg å ha venner som du kan kommunisere med digitalt når mobiliteten ikke er der til å oppsøke venner fysisk.
            Det er helt fantastisk å høre hvordan du får det til med øynene. Det tar sikkert både tid og krefter, men det er til stor glede både for deg selv og alle oss som er innom bloggen din og leser 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *