Et rørende gjensyn…

Categories Blogg

Ventetiden ble lang i går, flyet som egentlig skulle lande 20.30 ble plutselig over en time forsinket. Jeg må innrømme at jeg kjente på frustrasjonen, men verst var det for en liten gutt.
Hele dagen hadde han ventet, og egentlig var planen at han skulle være med på flyplassen for å hente storesøster. Dessverre dro det så ut i tid at en liten gutt til slutt måtte gi tapt, klokken 21.45 sovnet han på sofaen.


Stakkars liten, han som hadde vært så tålmodig. I det en liten gutt sovnet fikk vi beskjed om at flyet hadde landet, men det skulle gå enda tre kvarter før jeg hørte ytterdøren gå opp.
Min eldste sønn hentet henne, og igjen kjente jeg på takknemligheten over at jeg har fått fire flotte barn. For jeg vet at de har hverandre, og jeg vet at den dagen jeg er borte så vil de finne trøst i hverandre.

Tårene mine kom med en gang min datter kom inn i stuen, synet av henne i kongens grønne klær traff meg midt i hjertet. Det var så godt å se henne igjen, og det ble tydelig når jeg så henne at frihelgen kom i grevens tid. Både jeg og gubben la merke til det, hun hadde gått mye ned i vekt. Tidspresset rundt måltidene hadde tært på, min datter hadde ikke klart å få i seg nok næring.

Derfor slo gubben på stortromma i dag, og til middag i dag ble det servert biff og fløtegratinerte poteter. Synet av hele familien rundt middagsbordet i dag ga meg en varme så stor, for selvfølgelig ble alle barna overlykkelig når de hørte hva som sto på menyen. Det er nemlig ikke hver dag vi tar oss råd til å kjøpe skikkelig biff, men i dag var det kun det beste som var godt nok. I morgen reiser min datter igjen, men vi skal virkelig gjøre det beste ut av tiden vi har…

2 kommentarer

2 thoughts on “Et rørende gjensyn…

  1. Så utrolig koselig å få datteren hjem på besøk🥰 Kjenner til det, da min datter også bor borte pga. studier nå. Er så koselig når hun kommer og man får pratet ordentlig samnen❤️ Ønsker dere en riktig god helg💕🌺

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *