En lat søndag

Categories Blogg

Jeg har ingen god dag idag, kroppen spiller ikke på lag. Hodepinen vil ikke slippe taket, nå har jeg hatt hodepine i fire dager. Kvalm er jeg også , så jeg hadde ikke mye lyst til å forlate senga idag tidlig. Klokken ble faktisk 14.00 før jeg kom meg opp idag , og etter det har jeg bare lengtet tilbake til den varme dyna.

Det verste jeg vet er når kroppen ikke vil , jeg hater å føle meg skral. Ikke vet jeg hva grunnen er heller , og det plager meg aller mest. Jeg har ikke feber, er ikke forkjølet , kroppen vil bare ikke. Jeg er helt utmattet, og alt jeg har lyst til å gjøre er å sove. Alt jeg skulle ha fått gjort i helgen må legges på vent, for jeg klarer ingenting idag.

Mye trøst i en firbeint gammel venn💜

 

Egentlig har hele familien vært lat idag, til og med Isak har holdt seg i ro idag. Men han lo godt når han kom inn på soverommet mitt idag, for jeg fikk en gjest i senga før jeg sto opp idag. Gubben så en mulighet til en aldri så liten formiddagshvil idag, og den hvilestunden tok han med meg. Isak fant det veldig underholdende at vi lå og sov i samme seng, det er ikke akkurat hverdagskost.

Jeg var bare glad til , jeg trenger litt ekstra omsorg idag. Når kroppen ikke spiller på lag blir jeg alltid så utrygg, derfor var det godt med en trygg arm rundt meg idag. Hver gang jeg føler meg dårlig så kommer redselen tilbake , og jeg blir dratt tilbake til sykehusoppholdet jeg hadde før jul.

Nå er det mindre enn en måned til vi drar på århundrets sommerferie, jeg har ikke tid til noe tull nå. Jeg bare håper dette er forbigående, at alt som skal til er litt hvile. Jeg har ingen problemer med å ha ALS så lenge kroppen er full i energi , men når jeg føler meg utmattet som nå så sliter jeg.

Jeg er ihvertfall heldig som kan være hjemme med mine kjære , de tar godt vare på meg. Gubben var så snill og ta bilde av blomstene mine idag , ja siden jeg ikke kom meg ut. Derfor fikk jeg tilsendt blomster bilder på Messenger , så jeg kunne nyte synet av de idag også.

Nå skal jeg få gubben til å gi meg en hvetebolle, det er det eneste som frister. Etter det blir det nok kveld på meg, denne helgen har vært lang og trasig. Men jeg håper den har vært bedre for dere , og at kvelden blir god. I morgen begynner en ny uke med nye muligheter , og da håper jeg at energien min også er tilbake…

8 kommentarer

8 thoughts on “En lat søndag

  1. Lat søndag på meg i dag ☺️ har sittet og sett på serier hele dagen. Håper bollene smakte, for du fortjener kun det beste. Jeg håper hodepinen du sliter med gir seg. Ønsker deg en flott uke som kommer 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *