En drømmedag er over

Categories Blogg

For en fantastisk dag, endelig en skikkelig utedag. Blå himmel så langt øye kunne se, og en stor sol har preget dagen. Jeg hadde planlagt denne turen en hel uke nå, for selv i disse korona tider så må man leve, og det er faktisk mulig å treffes bare man tar sine forhåndsregler.

Vi har vært ute i hele dag, den eneste gangen jeg var inne i nyhuset til brodern var for å se. Herlighet så fint de har fått det, og med den beliggenheten så kjenner jeg på misunnelsen. De har bygget det flotte huset tvers over familiehytta, og det beste av alt er at nå kan jeg komme på besøk når som helst.

Jeg kan kjøre rett inn i garasjen og så inn i huset, de har nemlig laget huset med tanke på livet ut. De har tenkt på alt, gjesterom og bad i første etasje, så her gleder jeg meg til å bli lenger enn en dagstur.

Men jeg er ihvertfall glad for at vi fikk noen timer, og som alltid står det ikke på servicen. For min bror tente på grillen, og min svigerinne fant frem takka. Det er ingenting som smaker bedre enn grillmat ute i det fri, og med nystekte sveler til dessert så var dagen perfekt.

Søskenbarnet mitt og familien satt i nøstet rett over fjorden og vinket til oss, vi turte ikke annet. Men de sendte meg bilder og meldinger, så det var en liten trøst. Gud hvor jeg gleder meg til dette dritet er over, jeg gleder meg til å samle hele familien igjen.

Jeg gikk på en smell idag, jeg tvang gubben inn på butikken. Jeg tok min første røyk igjen på et halvt år, noe som var fryktelig godt. Ja for det rare er at jeg egentlig var innstilt på at den første røyken skulle være pyton, men det var den altså ikke. Men det som er så bra nå er at jeg har kontrollen, for selv om jeg tok to røyk idag så har jeg ikke behov for noe mer.

Jeg kjenner ikke det en plass, men nå kan jeg kanskje kose meg en gang iblant, for dette blir ikke noe hverdagskost, det trenger jeg ikke lenger. Min største last er over, og det er så innmari deilig å kjenne på. Gubben tok bilde av meg med røyken i kjeften, og han mente at jeg ikke var tøff nok til å legge det ut. Kjenner du meg ikke bedre enn det kjære? Det er det verste jeg har hørt! Selvfølgelig tør jeg det, hva har jeg liksom og tape på det. Så her kommer resten av bildene, og med det ønsker jeg dere en fortsatt god helg….

Når mor må blogge må man være kreativ

10 kommentarer

10 thoughts on “En drømmedag er over

  1. Så glad for at dere fikk denne fine dagen sammen ❤️ Ønsker og håper det blir mange flere like fine dager for dere fremover ❤️

  2. En fin dag i ditt barndoms rike, ser ut som dere alle har hatt en flott dag sammen ❤. Ønsker også at dere får flere like flotte dager fremover. Takk for at du deler bildene med oss❤.
    Håper søndagen blir fin. Det ser ut til å bli en solrik dag her på Østlandet.
    Klem fra Elisabeth

  3. Så deilig dag. Det norske folk er blitt et UTE-folk på grunn av dette corona-drittet 😀 Jeg røykte i 25 år, så var det slutt. Ikke tatt en røyk siden jeg sluttet, dvs 12 år siden. Jeg tror ikke EN av og til hadde vært noe for meg. Her er det hele tiden eller aldri som gjelder 😀 Dårlig på LITT. Ha en fin søndag 🙂

    1. Jeg kjenner meg igjen der , jeg hadde aldri klart å slutte hadde det ikke vært for sykdommen. Men nå klarer jeg fint å nøye meg med av og til 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *