Det er skremmende…

Categories Blogg

Strømmen blir dyrere og dyrere for hver dag som går, renten har skutt i været og matprisene har fordoblet seg.
Fremtiden har aldri vært mer skremmende, og jeg er en av mange som nå lever med en bekymring så stor.
Helt siden jeg ble syk har jeg bekymret meg for fremtiden til mine kjære, og med de prisene vi har nå bekymrer jeg mer enn noen gang før.

 

Vi er heldige som har to inntekter å rutte med, og selv om uføretrygden ikke er noe å skryte av så hjelper det på. Nå skal jeg innrømme at jeg syns uføretrygden er en vits, det samme gjelder pensjonen til våre eldre også. Jeg syns det er en skam at vi ikke tar bedre vare på våre eldre og syke i dette landet, og spesielt nå. Vi har ikke krav på lønnsøkning, vi har ingen som kjemper for oss.

 

Alt vi har er en trygd som stadig blir mindre, stadige kutt bidrar til at økonomien så vidt går opp.
Så når prisen og renten går opp får vi enda mindre å rutte med, og vi er mange i samme situasjon.
Mens våre politikere sitter trygt på sin høye trone uten den minste bekymring sitter det tusenvis av mennesker rundt om i dette landet som sliter med å få endene til å møtes.

 

Det vil komme en dag da jeg ikke er her lenger, og det er tanken på den fremtiden som nå skremmer meg mer enn noen gang før. For dersom det fortsetter slik som nå så har ikke min mann mulighet til å sitte med huset alene, og tanken på at han kanskje må selge huset får hjertet mitt til å briste.
Det eneste ønsket jeg har hatt siden ble syk er at mine kjære skal beholde huset, for det er her minnene lever.

 

Hver dag tenker jeg på det, fremtiden til mine kjære.
Jeg planlegger for en fremtid uten meg, alt jeg kjemper for er mine kjære.
Deres fremtid er det eneste som betyr noe for meg, men slik det er nå så er jeg bekymret.
Mine tanker går til alle som sliter i disse tider, nå må våre folkevalgte snart våkne opp og gjøre noe…

6 kommentarer

6 thoughts on “Det er skremmende…

  1. Ja du sier noe, vi får håpe det skjer ting snart, bør også øke barnepensjonen den er bare en stor vits, tenker på alle de sårbare barna rundt omkring!

    Ha en fin helg til deg sterke kvinne!

  2. Du er ikke alene om det Vivian!Jeg er delvis ufør,minsten på 18 år har nettopp forlatt redet!Har mistet alt av barnetillegg,vurderer og selge huset,for vet ikke om jeg klarer å sitte med det!Forferdelig at det skal være sånn🤔

    1. Det er så trist å lese, jeg håper virkelig du får hjelp. Politikerne våre burde skamme seg, landet vårt har aldri hatt så mange problemer som nå.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *