17 år 💜

Categories Blogg

For 17 år siden kom et mirakel til verden, mirakel nummer 3 ble født. En liten jente så dagens lys, vår egen lille prinsesse ble født. Jeg husker enda den dagen vi møttes for første gang, en liten skrukkete kropp ble lagt oppå mitt bryst.

To små øyne myste opp på mitt ansikt, sakte men sikkert så to øyne verden for første gang. Små fingre grep hardt rundt mine, søkte trygghet og kjærlighet for første gang. To sjeler ble til en den dagen, et første møte som forandret resten av mitt liv.

Jeg er heldig, for jeg har fått opplevd dette fire ganger, fire mirakler har jeg fått. Idag er det gått 17 år siden en jente kom til verden, 17 år er gått siden vårt første møte. Den lille skrukkete kroppen er nå blitt til en voksen ung dame, og alt jeg føler på idag er takknemlighet.

For gjennom disse 17 årene har jeg fått fulgt en jente på hennes vei, jeg har fått stått der sammen med henne når hun har tatt alle sine valg. Jeg er takknemlig for at jeg enda er her, og jeg er takknemlig for at jeg idag kan feire at nok ett år er gått sammen med henne.

Men mest av alt er jeg stolt, fryktelig stolt over den jenta hun er blitt. Omsorgsfull, pliktoppfyllende og klok er bare noen av ordene som beskriver hvordan hun er blitt, mammahjertet brister av stolthet.

Min kjære datter, idag har du bursdag. Jeg håper du vet hvor høyt du er elsket, hvor mye vi setter pris på deg hver eneste dag. Vi har et spesielt forhold du og jeg, og det er ikke du redd for å vise. Jeg elsker at du er deg selv uansett hva, jeg elsker det motet du viser ved å være tro mot deg selv.

Så gratulerer med dagen min kjære datter, jeg elsker deg mer enn ord kan beskrive. Og selv om jeg ikke klarer å gi deg frokost på sengen lenger, så skal jeg gjøre mitt ytterste for at denne dagen blir god. Idag skal du feires, idag er det din dag.

Gratulerer med dagen 💜

9 kommentarer

9 thoughts on “17 år 💜

  1. Gratulerer med dagen til din datter😊. Ser selv på min egen datter, hun var mye klokere enn meg da hun fylte 17. Men slik er det vel meningen at det skal være? Nyt dagen med dine. God kkem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *