Kanskje det var min siste?

Categories Blogg

Et kor av barnestemmer varmet mitt hjerte i går, og gjemt bak solbrillene kom det en liten tåre.
Jeg så gleden i øynene hans, han hadde gledet seg til denne dagen lenge.
Hundrevis av stolte foreldre sto på rekke og rad, og fremfor oss sto hundrevis av spente barn.
Dagen alle hadde ventet på var endelig her, det var sommer avslutning på skolen.

Jeg satt på skoleplassen og så på alle de spente barna når det kom over meg, synet av en liten spent gutt ga meg en påminnelse om hvor fort tiden har gått. En stolt syvåring sto fremfor meg, tanken på at jeg hadde fått fulgt han så lenge fylte meg med en takknemlighet så stor. Samtidig følte jeg så sterkt på det, tenk om dette var min siste gang?

Elevene inviterte foreldrene til Sirkus forestilling, vår gutt hoppet tau og gikk i spagaten

Jeg har virkelig fått føle på hvor kort livet er, og jeg vet at for hver dag som går er jeg et skritt nærmere slutten. Jeg ser på en liten gutt og hjertet mitt brister, tanken på at han en dag skal få livet sitt snudd på hodet gjør fryktelig vondt. En dag er det han som kommer til å skjønne hvor kort livet er, og det eneste jeg ønsker som mor er å beskytte han mot alt som er vondt. Jeg kjente på alle følelser i går, men den største følelsen var glede. Smilet til en liten gutt gjorde meg varm om hjertet, i det lille øyeblikket var livet perfekt.

I dag har det virkelig vært sommer i Bergen, det har vært så varmt at jeg måtte kle på meg sommerkjole. Gubben fant ut at han skulle utnytte finværet i dag, så han begynte å støpe i dag. Han begynte først med plattingen men så ombestemte han seg, han fant ut at den lille veien måtte prioriteres først. To timer etter gubben hadde støpt var  betongen nesten tørr, det sier litt om hvor varmt der er her i dag.

Gubben skulle egentlig ut og jobbe videre etter en kjapp middagshvil men der ble han liggende. Han hadde sikkert lagt der enda dersom vi ikke hadde fått besøk, for plutselig kom mine foreldre inn døren. Min mor hadde med seg en avlegger som måtte plantes fort, dermed bar det ut med alle mann. Så nå har det nye blomster bedet mitt fått et nytt tilskudd, og jeg har fått nyte nok en solskinnsdag…

 

 

 

 

 

8 kommentarer

8 thoughts on “Kanskje det var min siste?

  1. Så bra at solen kom til dere også. Det er godt å nyte dagene uansett for ingen er vet når vi forlater jorden selv friske folk. Du er beundringsverdig!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *