Jeg måtte bare gi opp

Categories Blogg

Noen ganger blir denne sykdommen veldig synlig , den står i veien for mine ønsker.

Filosofien min om at det umulige bare tar lenger tid strekker ikke til , noen ting er bare umulig.

De tingene som dere tar som en selvfølge er blitt umulig for meg , tre små bokstaver har frarøvet meg de enkle ting.

Jeg har sett det i speilet lenge nå , og bildene taler også sitt eget språk.

 

Det var på tide at et langt hår fikk litt pleie , etterveksten hadde nå tatt over halve håret.

Jeg hadde bestemt meg for å beholde den blonde hårmanken ut året , jeg hadde vent meg til de lyse lokkene.

Egentlig er det en bagatell , ja i vertfall om du spør gubben.

Han hadde nemlig en genial løsning på problemet , det var bare å barbere alt håret av!’

 

For i følge han er håret mitt bare til bry , han er lei av å fjerne håret fra ansiktet mitt hele tiden.

Men jeg hører aldri at han klager når jeg pynter meg , da er håret blitt til en pryd.

Problemet er bare at jeg ikke kan gå inn på en frisørsalong lenger , alt er blitt så innmari vanskelig.

Jeg er avhengig av å ha støtte til nakken , vaske håret er bare mulig hjemme.

 

Til nå har det gått greit , jeg har hatt en frisør som har kommet hjem til meg.

Men nå er den muligheten borte , og jeg ble sittende uten et valg.

Tre små bokstaver står igjen i veien , i veien for at jeg skal føle meg vel.

For jeg også vil ha den muligheten , en mulighet til å fortsatt være en kvinne.

 

På mange områder har jeg gitt opp , jeg må bare finne meg i at tre små bokstaver har tatt over.

Men klær og hår har jeg prøvd å tviholde på , for det er en stor del av meg.

Jeg vil ikke la tre bokstaver styre livet mitt , men nå skjedde det igjen.

Tre bokstaver er igjen i veien , og denne gangen fikk jeg ikke noe valg.

 

De blonde lokkene må nå bort , jeg har ingen mulighet til å beholde det.

Jeg tør ikke helbleike håret heller , det har jeg dårlig erfaring med.

Så nå må jeg bite i det sure eplet , jeg må bli mørk igjen.

Frustrasjonen er stor idag , jeg hater følelsen av å ikke ha noe valg…

 

Bilde fra Vixen
8 kommentarer

8 thoughts on “Jeg måtte bare gi opp

  1. Jeg har spurt hjemmesykepleiere som kommer til meg om de kjenner til frisør som kan komme hjem. Men nei, ingen kan svare ja på det spørsmålet. Frustrerende. Vet ikke om d må med corona ikke går an? Om de som gjorde slikt før er borte, sluttet? Jeg har ikke hatt behov for det før, men mener jeg har hørt om eldre som fikk frisør hjem. Hadde d ikke vært for corona spøkelse så hadde jeg kanskje lagt ut en annonse på Finn , men kjenner d føles skummelt ut. Jeg hadde veldig langt hår, men i fjor høst begynte d å falle av i store mengder, ikke sånn at jeg fikk skallede flekker, bare at d knakk av i forskjellige lengder. Min datter fikk forsøke seg som frisør for første gang, og skulle kun jevne det. Jeg dristet meg til å spør om hun kunne prøve bue det litt, slik d ikke bare ble rett av. Hun prøvde, så hørte jeg kraftig utbrudd….. shit, f…!! Åhhhh, nei…. eh.. mamma nå ble d litt kort på siden her, jeg skal prøve jevne…eh mamma , nå har du fått veldig kort hår, men du er veldig fin altså, eh tror jeg.
    Vel, d ble vel 15-20 com kortere enn planen. Heldigvis langt nok til akkurat få d i en liten hestehale. Det har jeg hatt siden klippen som skjedde i sommer 😉 Jeg tar b vitaminer og tenker ja ja, d vokser ut igjen. Årsaken til d falt av så mye var store mengder kortison over lengre periode mente legen. Og b vitaminene har gjort jeg får laaange negler på kort tid, men håret vokser som i sakte film. Ja ja, min datter ble til slutt med sin første frisør jobb. Jeg måtte bare si ifra neste klipp jeg ville ha. Men jeg har sagt d trengs ikke… på lenge. He he 😉 klem fra Synnøve. Og PS. Skulle du få tips om frisør som kommer hjem, så send meg gjerne tipset. I tilfelle jeg tør. 😉 siden vi ikke bor så langt unna hverandre 🙂

    1. Jeg har faktisk ikke hørt om at det finnes frisører som kommer hjem her i Bergen , jeg har prøvd å søke uten hell. Jeg er glad jeg ikke var i dine sko når du fikk den hårklippen , jeg hadde fått panikk 😅

  2. Skulle stå min datter ble til slutt veldig fornøyd selv med sin første frisør jobb. 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *