En spion ble oppdaget

Categories Blogg

I dag ga jeg blanke , jeg lå faktisk i senga helt til klokken var passert 11.30. For en gangs skyld kom vi oss også i seng til normal tid i går kveld , og det kan vi takke en liten gutt for. Det hjalp tydeligvis på med en utedag , frisk luft og litt aktivitet er det eneste som kan roe energinivået hos en liten tass. Men lufteturen slo også ut meg , jeg var helt ferdig når klokken nærmet seg 23. Derfor gjorde det godt å få sove litt lenger i dag , endelig fikk jeg en litt rolig start på dagen.

Men det ble ikke bare en rolig start , det har faktisk vært en rolig dag. Gubben var som en liten unge i dag når han så at været var bra i dag også , og da var han snar med å finne frem dronen. Far og sønn var ute av huset før jeg fikk sukk for meg , og like etter kunne jeg høre en svak summing utenfor vinduet. Jeg ble tydeligvis spionert på , et flyvende objekt hadde stilt inn kameraet rett inn i stua. Jeg måtte le litt der jeg satt , det er ingen tvil om at gubben har fått seg en ny hobby.

Han har gjort et godt kjøp , et kjøp som også gagner meg. Bildene blir fantastiske , jeg får naturen rett inn i stua. Fjellet og havet er så og si blir utilgjengelig for meg , men ved hjelp av dronen så kan gubben ta meg med på en flyvetur av de sjeldne. De sier at det skal være mulig og koble dronen opp til VR brillene , og hvis det er mulig og lagre filmen av flyturen der så får jeg meg virkelig en opplevelse. Men i mellomtiden nyter jeg bildene , drømmer meg vekk til havs og til fjells.

En liten gutt har også vært ute i dag , heldigvis er nabobarna hjemme i juleferien. Jeg har hørt barnelatter helt inn, med naturen som lekeplass blir det aldri kjedelig. Men når små mager begynte å knurre så var de snar med å komme inn , og det var ikke hva som helst som var godt nok for tre små. Faktisk var det kun en ting som var godt nok , og det var sjokolade. Akkurat den sorten har vi mer enn nok av , og det er takket være en av dere lesere. En hel pose med nissesjokolade kom i posten , og idag kom den virkelig til nytte. Tre små løp lykkelig ut av huset , med hver sin nissesjokolade i hånden.

Det har vært nok en god dag , og endelig kom roen hit også. Nå sitter jeg her sammen med en liten gutt og ser på bilder som far i huset har tatt , og akkurat nå er livet perfekt. Jeg trenger ikke noe mer enn det jeg har i dette øyeblikket , av og til skulle jeg ønske at jeg kunne stoppe tiden. Men siden jeg enda ikke har løst den gåten enda så gjør jeg det nest beste , nyter varmen fra en liten gutt og prøver å forevige et lite øyeblikk i mitt dype sinn..

.

2 kommentarer

2 thoughts on “En spion ble oppdaget

    1. Vi har VR briller , de er helt fantastiske. Gubben er veldig forsiktig med hva han filmer , regelverket blir fulgt. Men det er noen unntak hvis dronen er under en viss størrelse , og det skal komme nye retningslinjer over nyttår har jeg skjønt. Godt nyttår til deg og dine også 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *