Bilder fra gårsdagen

Categories Blogg

Bygland er blitt mitt nye paradis på jord , et mer idyllisk sted skal du lete lenge etter.
På en måte så føltes det ut som å komme hjem til noe kjent og kjært , Sørlandet har nemlig vært mitt bosted i barndommen.
Fra jeg var 6-14 bodde vi i Lyngdal , enda en perle som jeg har mange gode minner ifra.
Så når vi ble sittende på Brygga i går omringet av trillende søt sørlandsdialekt kom alt tilbake igjen.

Brygga er et samlingspunkt for de som bor på Bygland , en liten scene for konserter , kafe og ølservering bidrar til å holde stemningen oppe.
Det var her vi skulle møte Amun og familien i går , for det er på Brygga klubben har lokale også.

Samlingspunktet på Bygland

Som dere ser av bildene så er det et paradis for unger , vi fikk knapt en liten gutt opp av vannet igjen i går.

En båt skapte også begeistring , “se et sjørøverskip mamma”.

Vi var på Brygga litt før 13 igår , og vi hadde knapt satt oss ned før en opplevelse ble foreslått , Amun lurte nemlig om vi ville være med på båttur. Jeg kikket på han med store øyne , for hvordan hadde han tenkt å få rullestolen ombord?
Men det var når vi så båten at vi skjønte at denne klubben hadde det meste , de hadde tenkt på alt!
En lem ble slått ned og justert i riktig posisjon , og deretter var det bare for gubben og kjøre meg ombord.

For en fantastisk opplevelse det ble , en liten gutt ble helt sjokkert når han så at mamma var ombord. Og det var når vi begynte å kjøre at jeg kjente det , hvor mye jeg har savnet båtlivet.

Tiden gikk fort utpå bølgene blå , og plutselig så vi at himmelen ble mer og mer blå.
For et vær det plutselig ble , regnet og skyene vi hadde sett på værmeldingen forduftet ut i intet.
Det var da min datter og jeg så på hverandre , det var da vi skjønte at nå ble det flytur!
Jeg har egentlig ikke ord nok til å beskrive min andre flytur , for den følelsen jeg får oppe i lufta er ubeskrivelig.
Det gikk så fort fra vi sto på bakken til vi var i lufta at jeg knapt nok rakk å summe meg , og når vi kom opp på det høyeste kjente jeg hvordan hele kroppen slapp alt av spenninger.

Det var som om kroppen min ble født på ny , ja det føltes nærmest ut som om jeg var vektløs.
Jeg kunne blitt der oppe for alltid , jeg ble bare sittende og le av glede under hele turen. Men ned igjen måtte vi , og der nede sto det en utålmodig datter og ventet.

Se det gliset , det roper “EN GANG TIL

Så var det min datter sin tur , jeg var minst like spent på hennes vegne. Hun fikk fly med broren til Amun , og jaggu fikk hun seg litt av en tur. Hun fikk nemlig fly med en akrobatikk skjerm , her skulle de virkelig ha det gøy. Jeg så de oppe i luften , helt rolig svevde de rundt. Men plutselig stupte de i en loop nedover , jeg fikk sug i magen bare av å se på de. Jeg tror ikke jeg har sett et større smil på min datter før , det ble tydelig at dette ga mersmak.

Filmene fra selve flyturen får dere mest sannsynlig se litt senere i dag , det tok litt tid å laste de opp.
Til slutt må jeg få takke Amun med familie for den utrolige gjestfriheten vi har fått , en mer flottere familie skal du lete lenge etter.
Nå sitter vi faktisk og vurderer om vi skal dra tilbake om noen uker , for da skal det nemlig være en festival her på Bygland. Da kan vi fly igjen hvis vi vil , og hvem kan vel takke nei til det? Ikke vi ihvertfall….

9 kommentarer

9 thoughts on “Bilder fra gårsdagen

  1. Det høres helt utrolig gøy ut. Så flott at du fikk muligheten igjen 🙂 Og IGJEN… 😀 Du har fått helt dilla du 😀 Det er bra! 🙂

  2. Dere er noen tøffinger, hadde ikke tort det jeg, men spennende å se på bilder og video. For en opplevelsesrik helg. Kos dere masse videre 🤩🥰👍👋

  3. Å kjære vene, du er fader I meg tøff. Ser helt herlig ut, men det hadde jeg aldri turt. For en fantastisk dag dere må ha hatt… Så koselig.☺👍🙌❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *