Vibbedille , du er fantastisk💜

Categories Blogg

Igjen skjedde det , en dårlig dag snudde på et øyeblikk.
En dame fra Tananger fikk meg igjen til å gråte av glede , og vi var flere som fikk føle på nestekjærligheten i går kveld. Jeg tror bildet under sier alt , oppløst i gledestårer klarte jeg ikke holde følelsene inne. Aldri hadde jeg trodd at jeg skulle være så heldig og få så mange fantastiske “fremmede” mennesker inn i livet mitt , jeg føler jeg har vunnet den største premien som finnes.

Som dere sikkert har fått med dere så har jeg fått en vill besettelse for Vibbedille, og det er ikke bare perleriene hennes som begeistrer meg. For dette er en dame som oser av nestekjærlighet , og jeg er så heldig som har fått nettopp henne inn i livet mitt. På mange måter er alle dere lesere blitt mine englevenner, dere har ryggen min i tykt og tynt. Vibbedille er nesten blitt min skytsengel , det er akkurat som om hun sanser når jeg trenger litt lykke inn i livet mitt. Det er nemlig ikke lenge siden jeg satt som i går , oppløst i gledestårer over et bilde til en liten gutt.

.

Det var først da jeg innså at denne dama kunne trylle med perler , for maken til kunstverk har jeg aldri sett før. Og det var ikke bare jeg som ble fasinert , hele familien lot seg begeistre over dette mesterverket. Søsken sjalusi er det lenge siden jeg har hatt her i huset , men det var før en liten gutt fikk dette bilde. Min datter sutret frem “jeg vil også ha”, og det ble starten på et nytt mesterverk.

Vibbedille fikk nemlig nyss i at min datter var en smule sjalu , og bestemte seg for å gjøre noe med det. Men hva ville nå denne 18 år gamle jenten like? Kanskje mor hadde en ide? Jeg var ikke i tvil , det måtte bli en løve! Min datter er nemlig den tøffeste jenten jeg vet om , det nytter ikke å pille henne på nesen for da brøler hun som en løvinne. Dessuten er Løvenes Konge filmen en stor favoritt , det er ikke uten grunn at vår nye firbeinte venn heter Simba.

Men ikke skjønte jeg hvordan hun skulle klare å lage et sånt bilde , det blir en del perler for å si det sånn. Derfor har jeg sittet klistret til bloggen hennes den siste tiden , i håp om at hun ville legge ut litt av prosessen der. Med et så stort prosjekt så belaget jeg meg på at det kanskje ville være klart til sommeren , men igjen ble jeg påminnet om at det er farlig å undervurdere folk. Spesielt Vibbedille , for hun er laget av noe spesielt.

Det jeg derimot ikke visste var at hun i tillegg til å holde på med dette svære prosjektet så lagde hun flere ting , en hel haug med perlerier bare til meg. Hva den dama er laget av vet ikke jeg , men at en der oppe har vært heldig med skapertrangen på henne er det ingen tvil om. Du kan tro jeg fikk sjokk på fredag når hun sendte melding om at pakken var på vei , jeg gledet meg sånn til å se det bildet! Jeg ante jo ikke at denne dama hadde gått helt bananas , hele esken var full i ting!

Du kan tro jeg fikk sjokk når min datter åpnet esken , for ut ramlet det både bier , sauer og andre perlefigurer i alle forskjellige varianter. Men selv det var ikke nok , for i går fikk jeg noe jeg har ønsket meg lenge! Vårt eget familie skilt , selvfølgelig i perler det også!

Og da klarte jeg ikke holde meg lenger , alle følelser bare rant ut. Tårer , latter og snørr om en annen , gubben fikk nok å gjøre på i går kveld kan du tro. Jeg klarte faktisk ikke få frem et eneste ord , gubben måtte be meg om å puste der jeg satt. Det gikk faktisk en stund før jeg klarte å ta meg sammen , denne gaven satte meg helt ut. Men akkurat i det jeg trodde de største følelsene var under kontroll så fisket min datter opp et brev , hele fire sider med håndskrift ble funnet frem.

Jeg vet ikke hva jeg skal si lenger , den blomsten og sjokoladen jeg sendte henne var ingenting i forhold. Jeg må være verdens rikeste person , for den kjærligheten jeg mottar kan ingenting måle seg mot. Kjære Vibbedille , du får frem alt hos meg , du aner ikke hvor mye dette betyr. Jeg håper vi en dag kan møtes , for du har fått en spesiell plass i hjertet mitt. Nå gleder jeg meg til å pynte opp ute med alle dine kunstverk , huset i enden på en stille gate skal fylles opp med en nestekjærlighet så stor….

22 kommentarer

22 thoughts on “Vibbedille , du er fantastisk💜

    1. Hurra for Vibbedille med det store hjerte❤
      Gleder meg til å se når du har pyntet ute,Vivian🙂
      Du er så flink til å få det fint og koselig rundt deg.
      Ønsker deg en fin dag❤

      1. Vibbedille er bare god som gull , jeg har ikke ord for hvor takknemlig jeg er 💖Nå skal vi virkelig få det fint ute , dette var helt overveldende💜

  1. Det fortjente dere! ❤ Vibbedille har et hjerte av gull fylt med nestekjærlighet, hun kunne valgt å ikke gjøre noe. Flotte damer begge to! Veldig fine perlerier, slit an 😉 Godt du har gode venner rundt deg, selv om det er i bloggland og ikke i virkeligheten.

    1. Vet du jeg har mistet så mange venner etter jeg ble syk , men gjennom bloggen så har jeg virkelig fått mange nye💖Vibbedille er en av de , og det hjertet hennes er så stort💜Jeg er så evig takknemlig , og føler meg så heldig som får oppleve en nestekjærlighet så stor💖

  2. Så fantastisk å lese at det finnes mennesker med så stort hjerte og omsorg for deg og dine. Så kjekkt å lese om all gleden det sprer hos dere. Ho er sikkert like glad i andre enden. Det å virkelig glede andre mennesker er det største en kan oppleve i livet. Sender mange ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️ til deg og familien din Vivian. Så velfortjent. Du er så flott sjølv. Gleder meg kvar dag til å lese bloggen din♥️♥️♥️♥️

  3. Nå fikk jo du meg til å grine! Sitter her å sipper vettu, men JA det føles veldig godt å kunne glede deg. Perler har eg og ikkje minst har eg tid, samtidig koser eg meg glugg ihjel når eg perler 🙂 2 (eller mange) fluer i en smekk det 🙂 Nå gleder eg meg til å se hvordan biene skal flakse rundt hjemme hos deg, og ikkje minst Familieskiltet på veggen, det blir nok så flott atte 🙂

    Kos deg masse med dine og ha en flott dag <3
    Go`klem Vibbedille 🙂

    1. Du fortjener hvert eneste ord Vibbedille , for makan til dame har jeg aldri møtt💜Jeg er evig takknemlig over alt du har gjort for meg , og jeg gleder meg til å pynte ute med dine kunstverk💖Stor klem tilbake gode deg❤💓

  4. Wow. Så fantastisk. Jeg har fulgt med på denne prosessen hos Vibbedille.
    Så artig at det var hos dere bildet endte.
    Vibbedille har ett hjerte av gull.
    Skjønner godt at du ble satt ut.

  5. Så godt å se bildet hvor du lyser av glede 🌟! Vibbedilles blogg har jeg fulgt i mange år nå, og i min bok er hun et eksempel til etterfølgelse. Hun har sine egne utfordringer, men tar vare på familien sin, både i Norge og i Beirut. Overstadig av glede deler hun raust av alt hun kommer over. Hun er standhaftig på designeres rettigheter, men hjelper gjerne med å oversette engelske forkortelser. Dukker stadig opp en give-away, fra eget lager fordi det er sol i dag, eller fra samarbeidsparter hun har skaffet produkter fra. Det pakker hun fint, og sender for egen regning. Kort sagt: et godt menneske ❣️Denne gangen drypper godheten på deg & dine, og det er bare fantastisk å se . Ha god kveld, du og dine.

    1. Hadde alle vært som Vibbedille så hadde verden hvert et praktfullt sted , hun gir såååå mye av seg selv 💖Jeg tror de fleste av oss har noe å lære av denne dama , et større hjerte skal du lete lenge etter 💖

  6. Vibbedille er bare helt fantastisk. Snill som få. Hennes blogg har jeg også fulgt noen år nå. 😊

    1. Fantastisk er bare forbokstaven Torild, jeg er så takknemlig for at jeg har fått lov til å bli kjent med henne ❤Jeg elsker både dama og bloggen hennes , hun er et unikum💖

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *