“Vi må komme oss vekk”

Categories Blogg

Jeg var ikke akkurat høy i hatten når vi startet vår reise i helgen , spesielt ikke etter å ha sett fredagens nyhetssending.

Men jaggu har vi prøvd å ta forhåndsregler , vi har veid hvert stopp på turen opp og ned i mente.

Jeg var ikke ute av bilen på hele reisen , og når vi kom frem så for jeg rett på rommet.

Likevel ble vi litt overrasket når vi ankom hotellet , for det var mer folksomt enn hva vi hadde sett for oss.

 

Det viste seg nemlig at et pleiehjem hadde blitt evakuert , og akkurat i den gangen vi bodde var det nå både eldre og andre pleiepasienter.

I en smal gang sto hjelpemidlene på rekke og rad , et ras var årsaken til et fullbooket hotell.

Pleierne gikk i skytteltrafikk mellom rommene , og hvite poser og skitne laken fylte opp en liten gang.

Jeg fikk frysninger på ryggen av hele situasjonen , og jeg bestemte meg for å søke dekning så fort som mulig.

 

Et lite rom ble vårt tilfluktssted , men jeg følte meg slettes ikke trygg.

Den inkluderte frokosten på hotellet ble droppet , vi hadde ikke tenkt å utfordre skjebnen med en fullstappet frokostsal.

Frokost ble inntatt i bilen , det var det eneste stedet vi følte oss trygg.

Og den eneste tanken vi hadde etter en liten tass var hentet , var å komme oss vekk fra Østlandet fortest mulig.

 

Men det var først når jeg kom hjem at jeg virkelig ble forbanna , en nyhetssending fikk meg til å se rødt.

Lange køer utenfor vinmonopolet fikk meg til å lure , lure på om enkelte har mistet all sunn fornuft.

For nå er tydeligvis alkohol mer viktig , mer viktig enn menneskeliv.

Drit i smittefare og restriksjoner , det er viktigere med et glass vin til middagen.

 

Jeg ble rystet der jeg satt , når et vinmonopol måtte stenge så stormet folk nabokommunene sine utsalg.

Voksne mennesker ble som små barn , sutrete sto de i kø for å få lørdagsposen sin.

Voksne mennesker som liksom skal gå foran med et godt eksempel , forbilder for våre barn sto nå i kø for å få fylt opp vinglasset sitt.

Vet ikke folk at vi lever i 2021? Har ikke folk fått med seg at netthandel er oppfunnet??

 

Hvis vin og alkohol er så forbanna viktig at du er villig til å ofre nesten alt , så får du heller gå på nettet og bestille!

Jeg er drittlei av å sitte i isolasjon bare for å se at andre gir blanke.

Jeg er lei av å sitte med hjertet i halsen og se på at smittetallet øker.

Det er våre liv som står på spill , men for enkelte er det mer viktig at kaffekoppen blir spritet opp….

12 kommentarer

12 thoughts on ““Vi må komme oss vekk”

  1. Så sant. Jeg ble flau på vegne av voksne Osloborgere. Her sitter vi alene hjemme. Går ikke på besøk. Jobber hjemmefra. Dropper kontakt med gamle foreldre og egne barn i andre kommuner. Og ser at mange sliter psykisk. Ungdom blir alene. Skolene er stengt. Så prioriteres vin. Det henger ikke på greip.
    Lykke til med nytt familiemedlem. Her i huset har vi to flotte puser som gir masse glede.

    1. Helt enig Cathrine , det er motbydelig rett og slett. Her ber vi våre barn ofre både bursdagsfeiring og besøk av venner , mens de voksne stiller seg i kø for å få en flaske vin!
      Nei vi som har fornuften fortsatt i behold for holde oss hjemme. Kos dere med to pusekatter , vi er så takknemlig for at vi har fått en liten venn i hus 💜💜

  2. Spot on fra deg, som vanlig👏 SÅ enig. Flaut.

    Glad dere hadde en fin tur hit til Østlandet og det høres ut som dere har vært veldig påpasselige 💜

  3. Jeg syns de der polgreiene er helt horrible! Kjenner jeg blir så skuffa over både folk i kø og politikere som lar køfolka sutre seg til vilja si! Har ikke klart å la være å blogge om det jeg heller, selv om pedagogen i meg helst ønsker å møte uønsket atferd med ignorering🙈

    1. Nei dette var så drøyt at jeg ikke klarte å holde kjeft , og jeg tror jo flere som åpenlyst fordømmer dette jo bedre er det. Så bra at du skrev om det , for nå er det på tide at vi som faktisk tar et virus på alvor roper ut.

  4. Jeg ble også eitrende forbanna.Her er vi mange som praktiserer sosial distansering, og samfunnet strenger ned,så surker voksne folk over å ikke kunne kjøpe vin noen helger.er rystet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *