Vi er pokker meg ikke verdt en dritt!!

Categories Blogg

Beklager så mye, men jeg skulle ønske jeg hadde fått kreft istedenfor. Jeg blir så forbanna og oppgitt over politikerne som styrer dette landet at jeg har ikke ord.

Har du ALS så skal du pokker ta meg være sterk i hodet. For vi som har fått denne grusomme sykdommen må kjempe for alt fra dag en!! Hvor mye må vi tåle, hvor mange avslag må vi takle?? Det er ikke nok å få sykdommen, neida, vi må krangle med Nav, kommunen, leger og sykehus. Vi blir lovet gull og grønne skoger fra regjeringen, men alt de gjør er å holde oss for narr !!

Jeg avslutter denne søndagskvelden med å dele Cathrine Nordstrand sitt innlegg i VG. Håper dere tar dere tid til å lese dette, for her ser dere hva vi har å kjempe mot! “Pytt sann, drit i de der ALS pasientene. De blir snart så dårlige at de ikke klarer å protestere mer”!! Ja, vi skal jo DØ likevel, så hvorfor gidde å bry seg?????

VG ALS Cathrine Nordstrand

 

 

12 kommentarer

12 thoughts on “Vi er pokker meg ikke verdt en dritt!!

      1. De har meg i saksa. Jeg får ikke gjort noen ting. Det bare fortsetter. Nevrologen min på Rikshospitalet vil at flere saker skal komme frem i media, så NAV blir avviklet.

        1. Det er bare sørgelig hvor mye vi må kjempe! Vi stanger hodet mot veggen daglig uten å komme noen vei. Jeg skal ihvertfall fortsette å kjempe så lenge det er pust i meg 💜

  1. Ja så sant så sant. La nå disse ” få pasientene “seile sin egen sjø ikke nødvendig å bruke noe av vår viktige tid på stortinget til en så liten gruppe. Nei la oss satse på en større gruppe som gir oss mere PR forran det kommende valget til høsten.
    Det viktigste for oss broiler som aldri har hatt en reell jobb er jo å sørge for at vi får vår rikelige lønn også i 4 år til, slik at vi kan få en konsulentjobb eller en rikelig sluttpakke.
    Er helt unødvendig å kaste bort vår dyrebare tid på en liten gruppe som skal dø uansett.
    Å som jeg så inderlig skulle ønske at de viktige personene som styrer med helse og økonomi kunne få oppleve om så bare en periode, at deres nærmeste ble satt i denne fortvilede situasjonen som ALS passientene har blitt satt i uten noe håp om hjelp fra dere politikere. Vil avslutte med at min kone døde 53 dager etter at vi fikk diagnosen. De jævelige arrogante legene ville ikke lytte til oss.

    1. Som jeg skulle sagt det selv. Vi er alt for snille i dette landet, vi finner oss i for mye. Jeg skulle ha kjørt rullestolen min inn på Stortinget, koblet ut motoren, med en plakat rundt halsen, “rikker meg ikke før løgnhalsene har forlatt regjeringen”!!

  2. Men vær sikker på at om en politiker eller en av vedkommendes nærmeste rammes, så skaffer de seg medisinene…
    Samme gjør nok også helsetoppene som bestemmer at folk ikke får prøve medisiner pga prisen. Seg selv nærmest.

    1. Vær klar over at NAV er drevet av Helsedirektoratet og Legeforeningen. Jeg tror ikke engang politikerne vet hvor jævlig det er der, hvor mange liv det ødelegger, det er en institusjon som står på egne bein. Så i enkelte tilfeller hjelper det ikke bare å protestere mot politikere, de må opplyses.

  3. Opprøret er igang. De bryr seg ikke om fakkeltog, aksjoner eller møter med dødssyke mennesker. I demokratisk ånd må opprøret ramme de som har ansvaret og som forsømmer seg: styringspartiene H og AP må miste velgere. Helsepartiet er stiftet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *