Verdens fineste…

Categories Blogg

Jeg sukket tungt for meg selv når jeg våknet idag, en velkjent trommelyd kunne høres utenfor soveromsvinduet mitt.
Klokken var ikke blitt mer enn 07.00 når jeg hørte en ny lyd, små tassende skritt tydet på at det var minst en i huset som var våken.
Like etter gikk skyvedøren min rolig opp, og et lite bustete hode kom til syne i døråpningen.
“Er du våken mamma?” hørte jeg fra andre siden av rommet, den lyse barnestemmen fikk meg til å smile der jeg lå. Små tassende skritt nærmet seg sengen min, og før jeg visste ordet av det hadde han krøpet opp og lå nå ved min side.

“Kan vi se på film sammen mamma, jeg vil se på Star Wars”. 
Jeg kunne kjenne varmen fra en liten kropp, tett inntil meg lå han og så på meg med bedende øyne.
Det er lenge siden jeg har hatt en så fin start på morgenen, i over en time lå vi sammen og så på en liten dataskjerm. Lyden av regndråper forsvant i barnelatter og iver, der og da var livet perfekt.

Men når lillebror hørte at storesøster også hadde stått opp var han snar med å hoppe ned fra sengen, nå var det frokost som sto for tur.
Assistenten kom en stund etterpå, nå var det min tur til å stå opp.
Tiden kunne ikke gå fort nok idag for en liten gutt, alt han tenkte på var at besteforeldrene skulle komme å hente han.
Så for å få tiden til å gå litt fortere fant han ut at assistenten skulle få litt hjelp, han kunne gjerne vaske gulvet.

Så jeg fikk plutselig to hjelpere her i dag, og det passet bra med tanke på formen min.
Jeg som hadde så mange planer denne helgen, men nå må jeg heller ta livet med ro.
Men man kan da ikke få det som man vil bestandig her i livet, når ikke formen er på topp så er det lite jeg får gjort med det.

Jeg fikk faktisk en overraskelse i dag også jeg, og denne gangen var det fra en liten gutt. Han ble nemlig med på butikken for å hjelpe til med helgehandlingen, og rett innenfor butikkdøren hadde han bråstoppet.
Hjemme satt jeg og ante ingenting, men når han kom løpende inn her med hendene bak på ryggen skjønte jeg at et lite hjerte ville glede mor.

Hjertet mitt smeltet helt når han holdt frem en rød bukett med roser, og det var ikke bare jeg som ble rørt.
For mine foreldre hadde kommet noen minutter før en liten gutt kom hjem, og vi smeltet helt alle sammen.
Nå har stillheten senket seg i huset med det rare i, en bukett med røde roser står på bordet og påminner meg på hvor heldig jeg er.
Heldig som har slike fantastiske barn, de er årsaken til at jeg fortsatt holder ut…

17 kommentarer

17 thoughts on “Verdens fineste…

  1. Åhh så rørende og nydelig tenkt, men det er jo fordi du fortjener det♥️♥️💙💙

  2. De er fine de barna dine! ❤ Gull med så koselig morgenstund, ekstra assistent og så blomster da 😍 Sjekk topplista da! Endelig 🎉

    1. Ja han er så god den gutten Line, dagen i går var perfekt 💓
      Alltid gøy med god plassering på topplisten , men det er deres fortjeneste at jeg ligger der💖💖

  3. Kor nydelig Vivian 🥰 Syns ikke det e rart at du har fantastisk omsorgsfulle barn, du må være det rausest æ vet om🌸

    Og; du topper blogglista!!!!

    Dette e fortjent, med alle de gode,rause, vanskelige , vemodige, triste, glade, ettertenksomme , lærerike , artige…, i det hele tatt; fantastiske innleggene du skriver🥇🥇🥇🥇🥇🥇❤️❤️❤️❤️❤️👏👏👏👏👏👏👏

  4. Gratulerer med 1.plass på blogglisten. Det fortjener du virkelig. Og hvilken god liten gutt du har i huset. Flotte roser var det også.

  5. For en perfekt morgen og så heldig du er som fikk så fine roser. ❤ Håper formen kommer seg fort og jeg ønsker deg en kjempefin dag. Også 1.plass i dag også, så fantastisk ❤❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *