“Verdens beste vinterferie”

Categories Blogg

En liten gutt har vært enkel å få opp av opp av senga denne uken, i ukesvis har han gledet seg til vinterserien. Mens andre barn gleder seg til å reise bort eller stå på ski så er høydepunktet til en liten gutt å være med pappaen på jobb. Og i går fikk han en drømmedag, en langtur i betongbilen til pappa.

Gubben hadde nemlig fått en feil på betongbilen som ingen klarte å finne ut av, dermed måtte gubben kjøre til Haugesund området for å få den fikset. Så en liten gutt fikk seg litt av en tur i går, lekerommet på ferga slo virkelig an. I tillegg fikk de et nydelig vær på turen, og når jeg fikk bildene ble jeg litt misunnelig.

På verkstedet fikk en liten gutt en Mercedes caps og når de så Scania jakka til gubben ga de han en Mercedes jakke. Men høydepunktet for en liten gutt ble bussturen hjem, det var nemlig to etasjer på bussen. Det var en lykkelig gutt som kom hjem i går, og han hadde mye å fortelle. Jeg måtte smile når han plutselig utbrøt “dette er verdens beste vinterferie”, og igjen kjente jeg på en varme så stor.

Jeg ble så misunnelig på turen deres at jeg la en plan i går, i dag skulle jeg ut og nyte solen. Dessverre har vi ikke sola så lenge enda, noen timer på morgenen er alt. Så etter sondematen var ferdig var det bare å komme seg ut, men en halv time er bedre enn ingenting. Frosten lå på bakken og kulden slo i mot meg når jeg kom ut, men i dag kunne jeg kjenne sola varme for første gang i år.

I dag er det første vårdag og jeg fikk mitt første vårtegn. Sammen med gubben plantet vi en drøss med løker i fjor høst, og i dag fikk jeg bevis på at de trives. Det nye bedet spirer som aldri før, og det lover bra for våren som kommer. Jeg er så takknemlig for at jeg får oppleve enda en vår, så i dag føler jeg meg bare heldig…

7 kommentarer

7 thoughts on ““Verdens beste vinterferie”

  1. Fint å lese om det som er bra hos deg 🙂
    Virker som du er en flott mor og forbilde, slik at sønnen er god til å glede seg over de små gledene i livet.
    Takk for det du deler 🙂

  2. Dette høres ut som en fantastisk vinterferie for en liten gutt😊 Så heldig han er som kan være med pappa på jobb med spennende turer med betongbil og 2-etasjes buss! Ser at han er storfornøyd😊 Her på Ås som jeg bor, har våren også begynt å titte litt frem. Ja, det er herlig🤗

  3. Kjekt å lese om din sønn som er fornøyd med lite.Som ikke krever stort.
    Mine er på Voss Kvamskogen og Alpene.Men din sønn har det nok kjekkere.
    Men du må være spesiell som klarer å glede deg over litt sol.

  4. Å er det ikke godt med sola og våren! Skjønner at gutten var fornøyd i går, men hallo! Mercedes lue og jakke????? Det er bare Scania som er ordentlig lastebil! (Hilsen datteren til verksmester på Scania i Hønefoss).

    1. Jeg skal hilse fra gubben og si at du har helt rett, det er bare Scania som gjelder. Men i ølen betong kjører de Mercedes betongbiler og når gubben kom inn på verkstedet til Mercedes i Scania jakke ble ikke det særlig populært.

  5. Koselig lesning, Vivian, er ikke alltid man trenger gjøre så store ting for at det blir en dag man husker 🤩Fint du får komme deg ut og nyte litt solstråler på deg du også ☀️Fortsatt en fin uke til deg videre 🥰

  6. For en flott gutt.At han ser på dette som verdens beste vinter ferie sier litt om verdiene dere har lært ham. Ikke alle trenger flotte turer til fjells eller utlandet.For en heldig liten gutt 🌞

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *