Jeg ser dere, hører dere,

vi er sammen alle,

jeg er også der, som en av dere

men jeg er likevel utenfor 

 

Jeg ser dere tuller,

hører dere le,

Dere smiler til meg, prøver å dra meg med

men jeg er likevel utenfor 

 

Jeg ser dere prater sammen,

hører dere reflekterer over livet,

dere spør meg om hvordan det går,

men jeg er likevel utenfor 

 

Jeg ser dere leke med barna, 

hører frydefull barnelatter,

jeg prøver å engasjere meg,

men jeg er likevel utenfor 

 

Jeg ser dere nyte deilige retter,

hører dere skåle for livet,

dere tilbyr meg,

men jeg er likevel utenfor 

 

Jeg ser dere leve livene deres,

hører om det i dagligdagse samtaler, 

jeg lever jeg også

men jeg er likevel utenfor… 

 

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *