Ut på tur 😊

Categories Blogg

Da var dagen endelig her, vi er klar for påskeferie. Kvelden i går var preget av et lettere kaos, og som vanlig er det mor selv som må stå for mesteparten av pakkingen. Men tro nå endelig ikke at gubben slapp så lett unna, jeg hadde arbeidsoppgaver på lur til han også 😂

Etter litt klabb og babb (noe som er heeelt vanlig når vi skal på tur), kom vi oss avgårde. Isak har vært helt på styr de siste dagene, det finnes ikke tålmodighet å spore i den lille kroppen, noe jeg skjønner veldig godt. Det er vanskelig å forklare til en treåring at han må vente, spesielt når han ikke eier tidsbegrep. Lykken var derfor stor når vi idag kunne svare at ja nå skulle vi dra på tur. 

 

 

 

Det er et nydelig vær ute, og det gjør det litt lettere å dra på tur. Med en liten gutt i bilen og meg selv, blir pause stoppende våre litt hyggeligere i godt vær. Første stopp var Voss. Min nest eldste skal ha med seg en kamerat, noe som gjør turen litt hyggeligere for både han og oss. For helt ærlig, det er passe kjedelig å tilbringe heeele påsken med bare oss gamlinger 🤣

Andre stopp, Sogneporten. Dette er en tradisjon å stoppe her når vi er på disse trakter. Hyggelig service og god mat bidrar til at vi alltid må stoppe her. Vi hadde også avtalt og møte mine foreldre her, slik at vi kunne kjøre sammen det siste stykket. Jeg kan ikke få sagt det nok, det er såååå deilig å komme seg bort litt, se og oppleve nye ting, bare familien på tur, ja, til og med mannen min slapper av, og det er virkelig godt å se.

Isak er helt fantastisk på tur. Han sover litt, ser på Ipad og er stort sett rimelig fornøyd. Jeg kan ikke si at de andre barna var like flinke når de var små, det var nesten med livet som innsats at man dro på ferie den gangen 🤣Jeg husker spesielt godt den ene gangen når jeg kom ut av bilen med litt mindre hår på hodet enn når jeg startet. Da var det min kjære datter som hadde fått mer enn nok av bilferien 🤣Da er det rene skjære idyllen å dra på tur med Isak i forhold.

Nå skal vi nyte resten av turen i fantastiske omgivelser, bare observere og ta inn nye sanseinntrykk, bare nyte hverandre. Jeg håper dere har det bra hvorhen dere er, og jeg skal nok holde dere oppdatert hele påsken igjennom, for jeg tar ikke fri med det første 🤗Kos dere…. 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *