Upassende tidspunkt…

Categories Blogg

Jeg visste det, jeg hadde det nemlig på følelsen. Det kom en til overraskelse i går, igjen sto et blomsterbud på døren etter mørkets frembrudd. Aldri har jeg hatt så mye blomster i hus før jul, det bugner over, vi sliter faktisk med å finne plass til de alle. Men herlighet så heldig jeg er, jeg er helt overveldet over hvor mange som bryr seg. Så tusen takk til deg som sendte blomster og sjokolade, det ble en perfekt avslutning på en perfekt dag.

Dagen i dag derimot, den startet heller dårlig. Jeg var så elendig når jeg våknet, og alt jeg klarte å tenke var ikke nå igjen! Kroppen lever sitt eget liv for tiden, det er ikke godt å si hva den reagerer på. Men denne gangen tror jeg det har med det faktum at jeg fortsatt er en kvinne, en kvinne som fortsatt må lide seg igjennom den ene uken hver måned, det er noen der ute som har en veldig dårlig humor.

Jeg håper ihvertfall det er det, for jeg trenger ikke mer sykdom nå før jul, nå får det være nok. Problemet er bare at dette kunne ikke kommet på et dårligere tidspunkt, idag hadde vi nemlig planer. Vi har en tradisjon her hvert år med baking av pepperkaker og sette sammen pepperkakehus.

Hvert år setter farmoren til min nest eldste sønn av tid til å bake med oss. Tenk så heldig barna mine er som har så mange besteforeldre, og det beste av alt er at de ikke gjør forskjell på noen av barna. For selv om de er farmor eller farfar til et av barna, så behandler de alle likt. Det er like mye kjærlighet og omsorg til de alle.

Det er noe med den duften av nystekte pepperkaker, det bringer frem minner du forlengst hadde trodd du hadde glemt. Jeg ble helt salig der jeg satt, og heldig er jeg som får oppleve dette i år også. Det er så deilig å sitte å høre på søsken kjærligheten som utspiller seg rundt spisebordet, jeg blir varm om hjertet hver gang vi får til å samles rundt noe.

Nå gleder jeg meg bare til å smake på herlighetene, og så har vi en hel kirke igjen og pynte. Vi blir ihvertfall ikke arbeidsløs med det første, her er det nok jobb for oss alle. Men jeg sitter bare og nyter. Lukker øynene innimellom og bare er til. Min mann derimot går bare rundt og grynter, men det er en del av tradisjonen det også, ingen tvil om at det nærmer seg jul  💜

Så gjenstår det å se om det blir Nidarosdomen i år også 😅

 

 

Så tenner vi tre lys i kveld, for lengsel, håp og glede

De står og skinner for seg selv og oss som er tilstede

Så tenner vi tre lys i kveld for lengsel, håp og glede

2 kommentarer

2 thoughts on “Upassende tidspunkt…

  1. Så koselig Vivian❤eg dør nesten av latter “min mann går bare rundt og grynter”😂😂😂😂du har ikke bare et fantastisk innhold i bloggen din, du har også en veldig god humor🥰god klem til deg😘

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *