Tusen takk Vibbedille…

Categories Blogg

En liten gutt vekket meg idag , faktisk har han gjort det de siste dagene. Jeg tror det har noe med at det begynner å bli lysere om morgenen nå , og nå virker det som om en liten gutt er innstilt på et bestemt klokkeslett. 05.30 gikk skyvedøren min igjen opp med et smell , uten et eneste ord stormet en liten gutt inn på rommet mitt. han hadde kun et mål for øyet. en Ipad var det eneste han brydde seg om.

Like fort som han kom var han borte igjen , det siste jeg hørte var små hurtige skritt i en sliten trapp. Jeg ble liggende igjen med et lite smil rundt munn , det var nesten så jeg kunne se han fremfor meg krøllet sammen under dyna med en liten skjerm på fanget. Gubben trenger i hvertfall ingen vekkerklokke lenger , lyden fra en Ipad vekket en hel etasje i dag.

En time etter gikk døren opp på ny , denne gangen sto både far og sønn i døråpningen. Et spørsmål ble hengende i luften , helt i ørska kjente jeg at jeg plutselig ble usikker på min egen hukommelse. Som oftest har mor kontroll på det meste , bare ikke klokken 06.30 om morgenen.
“Er det karneval idag kjære?”

Er det rart jeg er forelsket??

Jeg visste jo innerst inne at det var på fredag , men jeg måtte logge på datamaskinen for å sjekke likevel. Selv jeg kan ta feil i blant (har ALDRI skjedd før🙄), spesielt så tidlig på morgenen. Heldigvis hadde jeg rett , og de kunne igjen løpe ut døren klare for en ny dag. En liten gutt har gledet seg veldig til karneval dagen , helt til det kom en ny melding fra barnehagen. Alle barna fikk kun ha på seg kappe og maske , dette for å unngå kjøpepress. Jeg kunne sikkert ha lagt ut et helt innlegg om dette valget , men jeg velger heller å respektere barnehagen denne gangen. Enig er jeg ikke , for jeg mener helt ærlig at man ikke trenger kjøpe karnevalsdrakt for å gå på karneval. Et hvitt laken holder i massevis , som alenemor i mange år så vet jeg alt om å bruke det man har , det er bare fantasien som setter grenser.

Men nå over til noe helt annet , for som overskriften tilsier så fikk jeg en overraskelse i dag. En overraskelse som faktisk satte meg litt ut , men mest av alt så varmet den mitt hjerte.
Vibbedille er en fantastisk blogger som jeg har vært så heldig og bli kjent med , og alle som følger henne vet at hun er en driftig dame med mange hobbyer. Strikking og perling er bare noe av det hun holder på med , jeg tør nesten ikke tenke på hvor mange prosjekter hun holder på med til tider.

Jeg elsker bloggen hennes , og hadde jeg hvert frisk så hadde jeg også hevet meg på alle hennes prosjekter. Hun deler ny inspirasjon til alle som elsker å strikke , men også andre hobbyprosjekter som hun har testet ut.
Så når jeg fikk en melding fra henne om at hun hadde sendt noe til meg så ble jeg veldig spent , og når veslegutt hadde åpnet pakken og la den på fanget mitt fikk jeg tårer i øynene. Jeg tør ikke tenke på hvor mye tid hun har brukt på dette , ja bare det at hun har tatt seg tid til å lage dette gjør meg rørt. I tillegg fulgte det med et kort , med så mange fine ord at jeg fikk klump i halsen.

En liten gutt ble sittende å måpe , det var ingen tvil om at han ble begeistret. Så når han sa “hun er flink mamma” så måtte jeg bare si meg enig. Tuuuusen takk kjære Vibbedille , dette betyr så uendelig mye for meg. Din kreasjon skal henges opp , for dette var bare helt fantastisk. Så hvis dere trenger ny inspirasjon så anbefaler jeg bloggen til Vibbedille den er vel verdt et besøk….

4 kommentarer

4 thoughts on “Tusen takk Vibbedille…

    1. Jeg hadde egentlig tenkt å gjøre som Vibbedille har gjort , henge den på ytterdøren. Det er den nydeligste regnbuen jeg noengang har sett og fått , hun er bare fantastisk 💜

  1. Så koselig Vivian, Tusen Takk <3 Alle trenger en regnbue i livet <3
    Du, hvilken superhelt liker han lille gutten ditt best? Eg vil trooo han har en superhelt favoritt? Ikkje det?

    Go`klem Vibbedille 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *