Tusen takk Kjerringtanker, og alle dere andre…

Categories Blogg

Jeg ble så rørt når jeg leste kjerringtanker sin blogg idag , et innlegg som omtalte meg. Denne dama har blogget lenge , jeg blir en nykommer i forhold til henne. Men hun var en av de første til å strekke ut en hånd når jeg begynte å blogge , og helt siden den gang har hun stått trofast bak ryggen min. Hun og Vibbedille er to fantastiske damer som alltid er der når jeg trenger det , og for meg er de et perfekt eksempel på hva det vil si å vise nestekjærlighet. I dag måtte jeg igjen tørke en tåre , jeg blir rørt og ydmyk når jeg leser så mange gode ord. Så i dag vil jeg bare takke kjerringtanker og Vibbedille , dere fortjener en rose begge to 💖

Innlegget til kjerringtanker var bare en del av mange ord som gjorde denne fredagen til en god start på helgen , jeg har fått så mange støtteerklæringer på mail , meldinger og kommentarer siden jeg valgte å stå frem med et sårt tema. Det betyr så uendelig mye for meg , og jeg skulle gjerne sendt hver og enkelt av dere en blomst. Men i følge gubben ville vi da ha gått konkurs , så jeg nøyer meg med å sende dere alle en virituell klem.

En liten gutt har også hatt en god dag i dag , han spratt opp av sengen lenge før hanen hadde galt. I dag var det nemlig karneval i barnehagen , og gjett om en liten gutt gledet seg. Iført Darth Vader maske og kappe var han klar til å ta barnehagen med storm , men før han kunne løpe ut døren måtte mor komme med en påminnelse.
“Nå må du huske å gå på do i dag , da får du heller ta en pause fra leken.”

Som de fleste barn så er det så lett å “glemme” når man har det gøy , derfor følte jeg at en påminnelse var på sin plass. Men det svaret som kom var jeg slettes ikke forberedt på , at den gutten kan svare for seg er det ingen tvil om.
“JAAA jeg vet jo det mamma , jeg er jo ikke et barn!!”

Med måpende munn stirret jeg på en liten gutt , et lurt smil tydet på at han selv var veldig fornøyd med eget svar.
“Men er du ikke et barn??” spurte jeg litt forvirret , og etterfulgte et spørsmål med et nytt spørsmål. ” Hva er du da ?”
Det var da det kom , svaret som satte et punktum for alvorsordene til mor.
“Det vet du da mamma , jeg er jo STOOOR!”

Den der blir vel litt i største laget for deg lille venn
Tydeligvis ikke

Jeg ble liggende igjen med et lite smil rundt munn , for ja selvfølgelig var han stor. Det får jeg bevis på hver dag , og et brev med innskriving til skolestart er det største beviset av alle. Til høsten når jeg mitt største mål av alle siden jeg ble syk , jeg skal være vitne til at en stor gutt begynner på skolen. Det er en dag jeg aldri trodde jeg skulle få oppleve , og hvis alt går som det skal så er den nå innenfor rekkevidde.

Så alt i alt har dette vært en god dag , og det beste av alt er at er at det nå er vinterferie. I tillegg er det bursdag i huset også i morgen , så denne helgen tror jeg blir god. Endelig føler jeg vinden er i ferd med å snu , det ligger noen gode dager fremfor meg. Og med det sagt så ønsker jeg dere alle en god helg , måtte den bli like strålende som dere er…

7 kommentarer

7 thoughts on “Tusen takk Kjerringtanker, og alle dere andre…

  1. Signerer gladelig på Kjerringa sine ord eg også <3
    For å si det sånn, første gang eg leste deg så tenkte eg da eg klikket på linken…"Mamma på hjul"…Ahaa hun er sikkert sånn terrengsykler! Vel, det er du jo også til tider så helt feil tok eg ikkje 🙂 Men eg måtte jo lese en del før eg faktisk fant ut at du ikkje drev med sykkel. For det skal du ha, du skriver godt og når du beskriver hvordan gubben gikk over gulvet eller noe, ja da ler eg virkelig MED deg og AV han 🙂 DU er viktig, Vivian, ikkje bare for andre ALS pasienter, men for oss alle <3

    Lag deg ei god helg og hils til store Darth Vader!
    Go`klem Vibbedille 🙂

    1. Tusen takk kjære Vibbedille , jeg er så glad for at fått dere inn i livet mitt 💜Dere har alltid gode ord å komme med når jeg trenger det som mest , den omtanken dere har vist fra første stund har betydd så uendelig mye for meg 💖Jeg føler selv at jeg driver med terrengsykling til tider , og når buldringen til gubben kan høres i trappa så skulle jeg nesten ønske jeg hadde en sykkel i nærheten 😅Riktig god helg til deg og dine også , håper helgen blir strålende💜

  2. Har har bare begynt å lese din blogg og hver gang jeg leser, blir jeg rørt.
    Små gullkorn i hverdagen. Heier på deg.

  3. Det er en herlig gutt du har 🙂 Sånne gullkorn fra barnemunn gir dagene et ekstra løft også 🙂 Bra du har hatt en fin helg, for det skjønner jeg den ble 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *