Troll i ord…

Categories Blogg

Som tradisjon tro ble jeg dårlig igjen i går, samme bygen som sist.

Heldigvis var det ikke like ille denne gangen som for 14 dager siden, men ille nok til at hjemmesykepleien måtte ta flere undersøkelser.

Urinprøven ga utslag på leucocytter men ingenting annet, derfor ble det konferert med legevakten.

Det siste jeg ville var å sitte på legevakten i flere timer, kunne de ikke heller skrive ut en antibiotika kur til meg?

 

Men siden hjemmesykepleien hadde målt både feber og høyt undertrykk (noe jeg mistenker var feile målinger) på meg så ville de ha meg ned.

Ja da fikk de sende ambulanse, det kom ikke på tale at jeg skulle slite meg ut i rullestolen.

Etter en time kom ambulansen, nye prøver ble tatt.

Og nå var alle prøver plutselig fine, ingen tegn til infeksjon.

 

Så ambulansesjåføren meldte seg frivillig til å ringe ned til legen igjen, og det er jeg glad for.

For etter en rask samtale skrev legen ut resept, endelig kunne jeg slappe av i min egen seng.

Jeg er den første som ber gubben ringe etter ambulanse dersom jeg er så dårlig at jeg må legges inn, men det var ikke tilfelle denne gangen.

Nå sitter jeg på tanking med sondemat, for å ta antibiotika på tom mage skjønte jeg i går at ikke var lurt.

 

Men jeg var så kvalm at jeg ikke fikk i meg noe, så jeg håper det går bedre nå.

Nå ligger jeg her i senga og krysser fingrene, jeg håper antibiotika kuren virker så jeg slipper sykehusinnleggelse.

Gubben ristet bare på hodet i går, og så utbrøt han plutselig:

” Ja ingen kan si at du ikke holder tradisjonen ved like, det kan du virkelig”……

10 kommentarer

10 thoughts on “Troll i ord…

  1. Det er helt utrolig hvordan psyken påvirker resten av kroppen. Dårlige nyheter = reaksjon.
    God bedring.

  2. Da er vi to med samme greia. Antibiotika her og. God bedring til oss. 😉🤗❤️❤️❤️ God klem fra Synnøve

  3. Masse god bedring ❤️ Håper du får en fin adventstid hjemme og slipper sykehusinnleggelse.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *