Tre dager på rad…

Categories Blogg

I dag våknet jeg opp med en uro i kroppen , hele uken har jeg gruet meg. Det var nemlig tid for å bytte knappen i PEGen min i dag , forskjellen denne gangen var at jeg hadde fått lov til å bestemme dag selv. Men selv om jeg var forberedt så hadde jeg en klump i magen , for det har vært en rar stemning etter en klage ble levert inn. Likevel måtte det gjøres , så her var det bare å bite tennene sammen. Selve prosedyren er så og si smertefritt , men ubehagelig er det ingen tvil om at det er. Hele kroppen min spenner seg , spasmene  tar helt overhånd.

Heldigvis ble det ingen komplikasjoner idag , jeg var bare glad for å endelig få det overstått. Nå er det tre måneder til neste gang , så nå kan jeg slappe av noen måneder. I dag sto jeg opp til en grå himmel , skydekket lå tett i tett. Men temperaturen var det ikke noe å si på , derfor ble sommerklærne funnet frem. Planen var klar , jeg skulle sette meg under solen når jeg ble ferdig med dagens gjøremål. Min datter ville tydeligvis ha selskap ute på verandaen , hun syns nemlig det er så kjedelig og sole seg alene.

Men jeg vet ikke hva det er med meg og den solen for tiden , etter tre dager så begynner jeg faktisk å lure på om de hvite leggene mine bringer ulykke. Ja for etter jeg barberte beina mine har det blitt lite sol , hver gang jeg nærmer meg døren så forsvinner solen for godt. Jeg tror min datter angret seg når jeg kom ut idag , for i det jeg parkerte ved siden av henne kom alle skyene tilbake.
“Kom deg inn igjen mamma , det var fint helt til du kom”

Så nå gir jeg opp , i tre dager har jeg forsøkt å få litt sol på de hvite leggene mine. Slukøret måtte jeg bare finne noe annet å gjøre , for å sole seg kunne jeg bare glemme.
En overraskelse i posten dukket også opp i dag , en venninne av meg hadde sendt en gave til en liten gutt. Jeg er så imponert over kreativiteten hennes , ved hjelp av små heklepinner tryller hun frem de vakreste og stiligste bamsefigurer. En liten gutt har en hel samling fra henne oppe på rommet , men disse som dukket opp i dag ble nok favoritter med første øyekast.

“Se mamma , det er jo to sjørøverbamser” 
Ivrig holdt han de frem så jeg fikk se , det store smilet hans sa mer enn tusen ord. Vi er heldig som har så mange fine mennesker rundt oss , og en dag vil en liten gutt også se hvor heldig vi egentlig er. Rommet hans er fullt av gaver fra dere lesere , både kjente og ukjente har sendt en omtanke så stor. De gavene som betyr mest er de som blir gitt med hjertet , og de får vi av alle dere i form av gode ord og omtanke. Bamsene ble tatt rett opp på rommet , en liten gutt hadde nemlig noe spennende han måtte vise to nye familiemedlemmer.

Far og sønn bygget nemlig ferdig bilbanen han nylig hadde fått , og den var litt av et syn. Så i ettermiddag har jeg ikke sett mye til en liten gutt , han har ikke hatt tid til meg rett og slett. Men fra stuen har jeg hørt han , og det er ingenting som varmer mer enn når du hører at barna koser seg…

9 kommentarer

9 thoughts on “Tre dager på rad…

  1. For en god gutt med et veldig godt smil. Ble glad av å se bildet av han. Det er mye han er heldig med, helt sikker på det. Men det er klart, utfordringer har du. Skjønte ikke hva du skulle, men skjønner det er godt det er tre måneder til neste gang. <3

    1. Ja han er god han , og veldig heldig på mange måter 💖For to år siden fikk jeg operert inn en sonde i magen som går direkte inn i magesekken , jeg klarer ikke få i meg nok næring på egenhånd lenger. Derfor får jeg ekstra næring og væske via en slange som går rett inn i magen , medisiner blir også gitt via denne. Men selve sonden som jeg har i magen må byttes hver tredje måned , og det er den de har byttet idag , håper det var forklarende nok😊

  2. Så fine sjørøverbamser, og for et herlig smil 😊. Godt du har fått byttet den delen, da er det lenge til neste gang.
    Ha en riktig fin helg 🌻😊

  3. Så godt at du fikk byttet sonden,og at det er en stund til neste gang 🙂 Det var noen flotte sjørøverbamser en liten gutt fikk. Skjønner godt at han smiler fornøyd. Ønsker deg og dine en fortsatt flott helg 💜

  4. Takk for at du gjør d tryggere å ha peg. Jeg skal få operert inn d, de har bare ikke bestemt seg for om den skal settes i magesekk, eller tolvfingertarm . Gruer meg. Vi hører jo til samme område, og har fulgt din kamp. Man må få være trygg når slikt skal gjøres. Så at d blir laget nye instrukser for det, er jeg veldig takknemlig for. Ellers så kjekt se deg i sola, selv om den er lumsk og forsvinner når den vil. Ønsker deg en god helg. Klem fra Synnøve 🌸💕

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *