Torsdag igjen…

Categories Blogg

Det er alltid noe å gjøre på, mailboksen lyser i mot meg når jeg våkner om morgenen. Faktisk så har jeg mer å gjøre på nå enn når jeg var i full stilling, ihvertfall når det kommer til “papirarbeid” som jeg kaller det. Jeg er blitt alle sin sekretær. Ja for det er meg som bestiller legetime, tannlege, svarer på søknader, bestiller hotellrom og alt det andre av praktiske gjøremål. Så derfor fant jeg ut i går at jeg måtte delegere videre litt arbeid, jeg overlot noe til gubben.

Akkurat den historien kommer i et eget innlegg, men jeg kan si så mye som at det blir leeenge til neste gang 😂 Det gikk ikke akkurat som planlagt, men jeg kan bare takke meg selv, jeg har sydd puter under armene på han. Det er som regel enklere å gjøre tingene selv enn å lære han opp, dessuten går det jo litt på samvittigheten min også da.

Jaja, jeg har ihvertfall lært at nå skal jeg bli flinkere til å sette han i arbeid, han må lære seg enkelte ting før eller siden. Jeg må bare lære meg å overse enkelte ting, ikke like lett bestandig 😂

Idag er det torsdag, noe som betyr fysioterapi. Det er kjærkomment avbrekk i hverdagen, en liten men smertefull time med egenpleie. Her blir jeg i det minste tvunget til å tenke på meg selv, noe jeg slettes ikke er flink til. Dere kjenner dere sikkert igjen, jeg skal bare kommer ofte i veien for egne behov. Da er det godt jeg har noen som holder meg litt i ørene, og tvinger meg til å pleie meg selv litt.

Jeg har aldri likt fysioterapi, det har alltid bare vært en nødvendighet for meg. Fra å gå fra å være topptrent og løfte tunge vekter, til å få skryt for å bare løfte ene foten selv, ja det var bare vondt for meg. Nå har jeg innfunnet meg mer med egen situasjon, men nå er det andre ting som plager meg.

For det er så vondt, leddene mine skriker i takt med bevegelsene. Noen ganger er det bare tortur, ja uholdbart rett og slett. Men siden jeg ikke vil få mer vondt så må det beveges, det er bare å bite tenna sammen. De sier at vondt skal vondt fordrives, veeeel det fins da grenser for hvor mye man må tåle. Jeg kjenner i det minste at jeg lever 😂

Jaja, nok selvmedlidenhet, det er over nå. Jeg har vært så spent på min datter sine vegne, hun måtte nemlig ta mattetentamen om igjen nå på tirsdag som var. Hun ble dessverre syk før jul, så hun gikk glipp av det. Det hadde tydeligvis vært en vanskelig tentamen, de beste hadde fått 4, og det var mange som hadde fått 2. Matte 1T er tydeligvis ikke noe å spøke med, for en som holdt på å stryke i matte så blir jeg svett bare av navnet 😅Derfor var gleden stor når vi kunne feire med sjokolade over et meget godt resultat. Jeg er så stolt jeg, men nå skal ikke det så mye til for en hønemor som meg 🤗

Jeg er ihvertfall glad for at hun er fornøyd, for hun har sittet som en slave over bøkene hele helga. Da er det godt når belønningen gjenspeiler arbeidet. Idag ble mopeden tatt ut igjen av garasjen, med 9 grader og duskregn så er det ikke mye som minner om vinter. Nei her kan man kjøre tohjuling året rundt, ikke verst bare det.

Fotograf: Se og hør 

 

Så med litt sjokolade på tunga ble denne dagen også god, sjokolade gjør underverker. Nå skal jeg lene meg tilbake og nyte 3 episode av Heksejakt, gjett om jeg gleder meg. Håper dere har hatt en flott torsdag, og tenk, imorgen er det helg igjen 💜

Husket å stemme? Det kan du gjøre her

13 kommentarer

13 thoughts on “Torsdag igjen…

  1. Hei 😊😊Hadde bare lyst til å spørre deg om du får tilbud om varmt vanns basseng? Jeg kjente ei med ALS og hun likte så godt å bade.. Hadde vest, så følte hun som hun svevde som hun sa. Så gjør det jo også godt for stive og ømme ledd…❤️Fin kveld videre. Mvh Anne Birgit😊😊

    1. Det er så deilig med varmt vann basseng, jeg har prøvd det flere ganger. Dessverre er det så ustabilt på assistent fronten at jeg måtte gi meg, men jeg har et håp om å få prøve det igjen 🤗🤍

      1. Hei igjen❤️Det må være utrolig frustrerende å måtte kjempe for alt! Du har mer enn nok med sykdommen.Håper det ordner seg for deg mtp assistenter og det du måtte trenge i dinnhverdag. Det fortjener DU!!😊😊😍

  2. Gratulerer med godt resultat til din datter 👏torsdag er den dagen i uka hvor jeg har ettermiddagsundervisning. Var ferdig kl. 19.30, en flott dag ☺️ jeg skal prøve å sende noen tonn med snø til dere, for vi snør ned. Gubben er kokforbainna på hele snøen. Jeg kan nemlig ikke hjelpe med måking, sa jeg har en vond rygg og vond skulder. Ønsker deg en fortsatt fin kveld. Sjokolade gjør susen på en torsdag kveld 😀

    1. Jeg tar gjerne imot litt snø, det kunne da vært litt mer fordelt. Jeg savner snømåking, det ga meg alltid en indre ro, men til og med jeg hadde kokt med de mengdene der 😅💜

      1. Jeg liker også å brøyte og måke snø, så det er litt frustrerende og ikke kunne hjelpe til 😀Det verste av alt er at vi ikke har kommet til snømåneden ennå ( mars og april) 😁

  3. Grattis til jentungen! Hardt arbeid lønner seg 👏😊 Og takknemlig er jeg for at det er noen år siden jeg måtte streve med matte….😂

  4. God kveld..Gratulerer med et godt resultat til datra og matten.Min datter sleit i mange år med matte.Det var grining hver eneste gang!

    I mange uker har jeg vært til fysioterapaut med en skulder.Nå er det nakken og nedover en arm som hun holder på meg..Det er så vondt.Ja det er uholdelig engenlig.Men det hjelper da..Totur er det virkelig he he..

    Ha en fin kveld og kos deg med Heksejakten..Klem fra Britt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *