Tiden for ensomhet

Categories Blogg

Mørket har for lengst lagt seg over hus og hjem , et altoppslukende mørke som kryper under huden på deg.

Et mørke som bringer med seg ensomhet , en ensomhet som berører oss alle.

For alle har vi følt på den samme følelsen , en følelse av å være helt alene i en altfor stor verden.

Alene med egne tanker , tanker som ingen andre kan forstå.

 

Ingen har det sånn som deg når mørket faller på , for dine tanker er kun dine.

Det er kun en av deg , i en hel verden er det kun deg selv som forstår.

Du har kanskje prøvd , prøvd å forklare hvordan du har det.

Men ordene sviktet deg , det finnes ingen ord for hvordan du har det.

 

Til slutt ga du opp , ingen ville vel  høre uansett.

Høre om din indre kamp , ditt innerste mørke.

Ute skinner lyset , et varmt lys som stadig blir større.

Mørketiden blir lyst opp av en hel verden , men du føler deg fortsatt alene.

 

Alene sitter du , betrakter hvordan små lys tar over et mørke på utsiden.

Stadig blir lysene flere , små lys som sammen får et mørke til å forsvinne.

Men inni deg er det mørkt , du forsvant inn i ditt eget mørke.

Det er som om mørket på utsiden har krøpet inn , inn under huden på deg.

 

Det er en sorg i ditt hjerte , en sorg som ingen kan se.

Hver dag smiler du tappert , et lite smil mens du kjemper en kamp.

En kamp mot indre demoner , indre demoner omgitt av et endeløst mørke.

Likevel smiler du tappert hver dag  , smiler til livet selv om mørket er stort…

5 kommentarer

5 thoughts on “Tiden for ensomhet

  1. Heisann
    Har en liten gave som eg har lyst til å sende deg. Hvordan finner eg adressen din? Og eg vet at du kanskje ikke har lyst til å legge den ut her💜💜💜 uansett så er det ok. Klemzzz

    1. Åååå så hyggelig Katrine , det setter jeg stor pris på 💜 Du kan sende meg en melding på Facebook hvis du har det , jeg heter Vivian Brosvik. Tusen takk snille du 💜🧡

  2. Stor klem fra meg❣ Det blir mørkt i hver en krok på denne tiden. Noen koser seg med mørket, og tiden som kommer, men for de som sliter i hverdagen, oppleves ikke mørketiden like positivt. Snart er det jul Vivian, da kan du nyte en liten gutt sine forventninger, og glede. Ønsker deg en fin kveld. ❤🎄❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *