Temperaturen nådde nye høyder

Categories Blogg

Jeg var forbanna når jeg la meg igår , men mest av alt fortvilet over hele min tilværelse. Som vanlig tvang jeg meg opp av senga , og i dag startet jeg dagen med en mørbanket kropp. Akkurat det hadde sin enkle forklaring , som vanlig dro gubben strikken litt for langt i går. Men noen ganger er det faktisk ikke så gøy , noen ganger skulle jeg ønske at han forsto at et Nei er et nei. Ja for i går ble jeg forbanna over at han informerte meg så sent , jeg hadde satt pris på litt tidligere beskjed slik at jeg hadde fått tid til å endre planene mine.

Men her i huset får man ikke lov til å være sint , en gubbe skal bestandig tulle alt vekk. Men det virker noen ganger mot sin hensikt , noe jeg igjen fikk erfare igår. Jeg ble rasende , og da er det ikke like enkelt for en gubbe. Jeg trodde faktisk at det ikke gikk an å være mer sint enn jeg var igår , men der tok jeg feil gitt.

Jeg sto i vertfall opp som vanlig idag , og planen var som alltid klar for dagen når jeg slo opp øynene. Jeg har nemlig hatt assistent noen timer idag , og idag hadde jeg kun en oppgave og delegere. Vi har nemlig hatt en rar lukt i huset de siste dagene , en uforklarlig lukt jeg ikke skjønte hvor stammet ifra. En slags søppellukt har lagt seg i en etasje , så idag måtte assistenten på jakt.

Ja det har rablet for meg

Men dette er virkelig et mysterium , vi kom ikke nærmere en løsning på gåten idag. Så i morgen må vi på ny ut på en jakt , jeg nekter å gå inn i høytiden med en søppellukt i huset. Gubben er det ingen vits i å sende ut på jakt , for han tror det holder med å sjekke om søpla er tømt. Nei dette er noe helt annet , og jeg har en mistanke om at en liten gutt har lagt noe et sted.

Klokken ble 14 og assistenten gikk hjem for dagen , men det gjorde ingenting for nå skulle en gubbe komme hjem og ta over. Men tiden gikk og ingen gubbe dukket opp , og når det hadde gått en time så fikk jeg bange anelser. Egentlig har jeg ingen problemer med å sitte alene , så lenge jeg får beskjed på forhånd så kan jeg avtale med andre den tiden jeg er alene. Men det siste gubben sa igår var at han skulle komme hjem , og det var ikke kommet noen melding som sa noe annet heller.

Rettigheter: tegninger.no

Etter to timer fikk jeg nok , og jeg skjønte utifra stillheten fra en gubbe at han fortsatt var på jobb. Han er nemlig svært gjennomskuelig , når han ikke gir lyd fra seg så vet jeg godt hvorfor. Han vil ikke ta seg fri fra jobb , noe jeg til en viss grad kan forstå. Så da tar han den enkleste løsningen , istedenfor å gi beskjed på forhånd så holder han det for seg selv. Han vet nemlig at jeg ikke syns noe om at han velger jobben fremfor å komme hjem når jeg trenger han , da tar han heller kjeften etterpå.

En god gammeldags filleristning hadde vært på sin plass

Men det er en ting han ikke tenker på , jeg blir nemlig trippel så sint når han velger den løsningen. Så du kan sikkert tenke deg hvordan temperaturen var på meg når han kom inn døren her , du kunne sikkert ha stekt både speilegg og biff i panna på meg. Forbannelsen fra i går nådde nå nye høyder , og verre skulle det bli. En setning fra min kjære fikk meg til å se rødt , ja jeg tror det ble svart før han hadde rukket å lukke kjeften igjen.

“Slutt nå å bæs, alltid skal du overdrive”

Så nå sitter jeg her og lurer på hva som har skjedd den siste timen , for nå er en gubbe blitt fryktelig spak. Jeg er bare takknemlig for at vi fortsatt er i live begge to , for det har aldri vært så nære på som idag. Aldri hadde jeg trodd at jeg noengang skulle være takknemlig for at en kropp ikke fungerer lenger , men det er jeg idag…

4 kommentarer

4 thoughts on “Temperaturen nådde nye høyder

  1. Menn kan drive en til vanvidd (og muligens kan sikkert vi kvinner gjøre d samme og 😉). Etter vært gift i over 20 år så er d mye som høres kjent ut. Tror de fleste har opplevd noen slike… 😝🤣🙈 Nå er jeg skilt, og alene. Mye er negativt med det, men den biten hvor tålmodigheten blir tøyd sånn at d bare svartner d slipper man som singel. Ha ha. Ellers er no mannen god å ha. ❤️ Spent på hvilken farge du valgte. 😀 klem fra Synnøve

  2. Ang. søppellukt mysteriet: viser hadde samme problemet i våres! Vasket søppelbøttene med klorin, og hver minste bortgjemte krok, men ble ikke kvitt stanken!

    Til slutt dro vi frem det rimfrie kjøleskapet, og på baksiden var det en fastmontert skål som samler opp fuktighet fra innsiden – den var full av mugg! 🤢

    Ble omsider kvitt lukta etter en grundig vask av avrimingssystemet! 😁 👌

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *