Tårer for livet

Categories Blogg

Det ble nok en kveld med tårer i går , tårer for et helt liv.

Andre sine liv , mitt liv , enda en milepæl sto for døren.

Enda et år er gått , nok et år med sorg på våre skuldre.

Jeg blir bestandig så sliten når min dag nærmer seg , det er akkurat som om kreftene tar slutt.

 

En liten gutt sovnet uvitende i går , visste ikke at mamma hadde bursdag.

Den tanken var litt vond å føle på , for normalt sett så pleier vi å engasjere en liten gutt.

Men jeg hadde bare lyst til å gråte , la tårene strømme fritt

Gi sorgen fritt spillerom , gråte til jeg ikke hadde pust igjen.

 

Egentlig burde jeg ha vært vant med det nå , for tårene kommer hvert eneste år.

Håpløsheten og utilstrekkeligheten flommer over meg , mine milepæl er ikke mye verdt.

For det er nemlig det hver bursdag er for meg , en ny milepæl som ingen ser.

Ingen ser hvor mye det har kostet , hvor mye krefter jeg har brukt for å komme meg frem.

 

Frem til en ny bursdag , min bursdag og mitt liv.

Hvert år feirer jeg med tårer i sinn , for jeg vet jeg har enda en lang vei å gå.

Ett år er gått , et nytt år ligger fremfor meg.

Fremtiden er uviss , for alt jeg vet kan dette bli min siste milepæl.

 

Ett år til neste bursdag , et nytt år ligger og venter.

Jeg vet ikke om jeg klarer det , jeg vet ikke om jeg når frem.

Men denne gangen klarte jeg det , jeg klarte å komme frem til slutt.

Mange kamper ligger bak meg , og mange flere ligger å venter.

 

Så når jeg idag skal feire livet så er jeg sliten , jeg føler meg helt tom.

Jeg har kanskje bare levd et halvt liv , men noen ganger føles det som flere.

Flere liv med mange kamper , kamper som har brakt meg frem til der jeg er idag.

Jeg vet aldri når mitt slag blir tapt , alt jeg vet er at jeg nå må finne nye krefter til å fortsette å kjempe….

8 kommentarer

8 thoughts on “Tårer for livet

  1. Jeg føler veldig med deg, og forstår hvordan du har det. Jeg beundrer deg og takker deg for at du delte livet ditt med meg på bursdagen din. 💜

  2. Når livet blir slitsomt, og vondt, kommer oppgitthet, og evnen til å være positiv og glad forsvinner under oss. Det er grenser for hvor mye vi kan klare å takkle. Den dagen vi ikke lenger ønsker å fortsette, men gjør det for de rundt oss som trenger oss, og som betyr absolutt ALT for oss, da vet vi at vi må kjempe. Vi har noe å kjempe for. Det er slutt på egoisme, og det å være selvsentrert. Bare kjærligheten til våre nære og kjære som er igjen. Det var en vond tid, men hadde sine positive sider også, det var da jeg så livet i et annet perspektiv. Det var da jeg skjønte hva som betydde noe her i livet. Du Vivian, er et menneske med så mye styrke, vilje, og kjærlighet igjen til dine, at det er “bensin” nok til å leve videre. Nå er de i gang med medisinen som skal knekke koden på ALS, og få den fa….skapen tilintetgjort. Så lenge det er liv er det håp, og det er du fylt med til randen. Jeg håper dagen din blir fin, det har du så inderlig fortjent. Stor varm bursdagsklem fra meg.❤🌹🌹🌹❤

  3. Du er en person som gir så mye av deg sjøl, tenker alltid på dine kjære rundt deg. Håper de kan knekke koden på denne ALS’n, at de nye medisinene gjør underverker. Bursdagshilsen til deg❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *