Tårene som aldri tar slutt…

Categories Blogg

Jeg kjenner det kommer, klumpen i halsen vokser. “Nei ikke nå” tenker jeg, det passer ikke nå. Men likevel kommer tårene, sakte men sikkert kommer de til syne i øyen kroken. Små gjennomsiktige dråper som taler sjelens språk, små dråper fra det innerste hjerte.

De kan komme når du minst venter det, de kommer når du minst vil. På grå dager er de nær, men de kommer også når latteren sitter løst. For de fleste av oss så er de kontrollbare, de fleste av oss klarer å ta seg sammen når det passer ubeleilig, men for meg er det annerledes.

For jeg kjemper en kamp hver dag, en kamp mot mine egne tårer. Jeg klarer nemlig ikke holde igjen på samme måte som deg, det krever for mye av meg. Jeg kjemper en kamp for å holde igjen, men jeg taper hver eneste gang.

Det er nemlig en ting jeg sliter med, en ting jeg aldri klarer å venne meg til. Jeg oppdaget fort at med denne sykdommen så blir man fryktelig sårbar, følelsene blir plutselig synlige for alle og enhver, og den biten sliter jeg fryktelig med.

For forestill deg at dine innerste tanker og følelser ikke er dine egne private lenger, de blir over natta alle manns eie, uansett hvor hardt du prøver så klarer du ikke skjule dine følelser. Hver dag føler jeg på frustrasjonen, frustrasjonen over at jeg ikke klarer å holde igjen.

Jeg har nemlig ikke kontroll lenger, følelsene går over i hverandre, jeg blir som en åpen bok, en kaotisk bok der alt flyter over i hverandre. Men det verste er imidlertid gråten, det å måtte finne seg i at alle ser når du er lei deg, den er for meg vanskelig å svelge.

For jeg har alltid vært en privat person, det var kun et fåtall personer som fikk se mine tårer, det var nemlig min måte og beskytte meg på. Derfor ble overgangen stor når evnen til å kontrollere egne følelser ble fratatt meg, mine innerste følelser ble plutselig synlig for alle.

Det passer nemlig aldri å gråte, ikke for meg. Jeg er omringet av folk rundt meg hele dagen, mennesker jeg ikke vil vise min sårbarhet for, mine følelser vil jeg ha for meg selv. Jeg hater nemlig når andre ser min sårbarhet, for det er det eneste jeg har igjen. Jeg vil ha mine følelser for meg selv, men tre små bokstaver har tatt over hele meg, som en demon jeg aldri blir kvitt…

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Tårene som aldri tar slutt…

  1. Du har mange gode poenger her. kjenner meg igjen i det du sier om ikke å vise tårer til alle og enhver. Jeg ser den utfordringen du beskriver ift.sårbarhet og tårer som kommer når det passer som dårligst ♥️

  2. Fuck ALS!
    Men du er ei kjempedame! ❤ Og jeg har null problemer med å skjønne frustrasjonen din. Også er jeg så glad for at du har en fantastisk familie, og for at du betyr så mye for dem.

  3. Det er fint å være åpen <3 Og tårene ja – de kommer når man minst venter det 🙂

    Stå deg vel inn i de nye dagene <3
    Ønsker deg alt godt for hver eneste dag gode du <3 klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *