Takket være gubben, og dere…

Categories Blogg

Jeg ble helt overveldet i går , en melding satte i gang et voldsomt engasjement.

Når alle hadde falt til ro så ble jeg liggende å lese , i et mørkt stille rom lå jeg mens jeg leste alle deres fine ord.

Alt jeg klarte å tenke på var hvor heldig jeg er som får oppleve dette , hvor priviligert jeg er som har alle dere i ryggen.

Men så tenkte jeg på min mann , for faktum er at gårsdagens innlegg hadde mest sannsynlig aldri blitt publisert hadde det ikke vært for han.

 

Det var nemlig han som pushet meg , ja han nærmest tvang meg til å dele denne ufine meldingen.

Jeg var mest redd for hva det kunne føre til , jeg ville ikke publisere noe som kunne gi kampen mot ALS negativ omtale hvis du skjønner hva jeg mener.

Dessuten hater jeg og gi disse nettrollene oppmerksomhet , de fortjener ikke å få spotlighten på seg.

Men gubben ble forbanna , og når han i tillegg så at jeg tok meg nær av det , ja da var siste dråpen nådd.

 

Nå er jeg glad for at han tvang meg , for nå ser jeg også at det var det eneste riktige.

Aldri hadde jeg sett for meg at sykdommen min skulle bli brukt i mot meg ,  det var et slag under beltestedet.

Men takket være deres nestekjærlighet ble noen ufine ord vasket bort , nettrollet skulle ikke få vinne.

Jeg hadde aldri klart å komme så fort over dette hadde det ikke vært for dere , alle deres ord fikk meg til å glemme de ordene fra dagen før.

 

Livet med denne sykdommen er vanskelig nok , og jeg har virkelig prøvd å fremme ALS så godt som jeg bare kan.

Men om det jeg gjør ikke er godt nok for noen kan ikke jeg gjøre noe med , men det lille jeg kan gjøre skal jeg fortsette med.

For det som betyr noe for meg er de som velger å følge meg på min siste reise ,  dere som kan finne en mening blant mine mange ord.

Så igjen , tusen takk. Takk for at dere velger å lytte , takk for at dere alltid er der når jeg trenger det som mest….

 

 

 

 

 

 

15 kommentarer

15 thoughts on “Takket være gubben, og dere…

  1. God klem til deg😊du gjorde det eneste rette, og du har virkelig gjort ditt for å sette søkelyset på ALS-en ubarmhjertig sykdom. Den som vil kjempe, gjør det på sin måte, og ingen kan si det ikke er godt nok. Stå på 😊😊

    1. Du er jo den som virkelig belyser alle sider av en tøff sykdom , du viser oss oppturer og ned turer , glede,takknemlighet og sorg, , vi alle burde lære noe av deg , små ord blir store
      En kamp vi prøver å forstå . Stå på , heier på deg

  2. Hei Vivian
    .
    Du er så flink og sette ord på følser.Og flink og sette ting i perspektiv.
    Stå på videre med den gode jobben du gjør.
    Og nettroll er feige når dem ikke kan stå for det dem blåser ut med.
    Som du sier selv, sette fokus på de som følger deg,og vi får mye lærdom gjennom lesningen ifra deg..
    Heier på deg og har stor respekt for det du gjør og kjemper mot.
    Styrke klemmer ifta tidligere naboen din Stine.😀🥰❤

  3. Varm og god klem fra meg ♥️ Du gjorde det eneste riktige 👍 Du kjemper en kamp daglig,og intet nettroll klarer å skyve oss bort fra din blogg. Vi er alltid med deg og din familie💜

  4. Jaaa du gjorde Absolut det rette!!!
    Du er en fantastisk dame sette ord på det meste
    Og åpner øyene til oss så klage litt ,for fort
    Jeg leser innleggene hver dag der gir meg mye💕
    Som.sagt du er en UTROLIG
    dame.veldig flink.😁😁😁

  5. Jeg skjønner godt at du ble “blåst av banen” med det samme. Motivet for å sende slikt kan en virkelig lure på, men det er best å bruke minst mulig energi på å gruble på det. Viktigst er det jo at du har hovedfokus på det som er godt. F. eks en Gubbe som står støtt ved din side når det gjelder. Det er høyst forståelig at du har tunge stunder, men jammen er du god til å se lyspunktene også.
    Jeg har kost meg med å se bilder og filmsnutter av vesle Simba i det siste. For en herlig, liten gledesspreder dere har fått!

    1. Ja Simba er bare fantastisk , han gir meg og oss mye glede hver dag 💜Tusen takk for fine ord , og takk for at du følger meg , jeg er så takknemlig for at jeg har dere lesere i ryggen 💜

  6. Du skriver fantastisk og har en helt egen og veldig fin måte å få uttrykt tanker og følelser på ❤️ At du «orker» skrive to lange innlegg hver dag ved hjelp av øynene er bare å beundre, og jeg tenker gjennom det at du viser hvor viktig det er for deg med denne kommunikasjonen. Viktig for deg i din sykdom og kamp og minst like viktig for dine lesere. Stå på!!

    1. Du har så rett , denne bloggen har gitt meg en ny mening i hverdagen. Så da er det så godt å høre at mine ord kan bety noe . tusen takk for fine ord , det betyr så uendelig mye 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *