Takk for turen 💜

Categories Blogg

 

Jeg la meg med et smil igår. Helt utslitt men lykkeligere enn jeg har vært på lenge. Denne turen tar jeg for alltid med meg videre. For en tur! For noen folk! Ønsketransporten består av engler på jord, nærmere en himmelskare kommer du ikke 💜Jeg ble møtt med respekt, medmenneskelighet og en stor porsjon omsorg. Ja ikke bare meg, men hele familien ble møtt med den samme omsorgen. Jeg har ledd. Jeg har grått. Ja noen ganger begge deler også.

Jeg har ikke ord for hvor takknemlig jeg er, ordene strekker rett og slett ikke til. Men en ting skal dere vite , denne turen betydde alt for meg, denne turen kommer jeg aldri til å glemme. At dette i det hele tatt var mulig hadde jeg aldri trodd dersom jeg ikke hadde sett det selv. Ja ikke bare sett det, men opplevd det.

Tenk at de kom ens ærend kjørende fra Stavanger for å frakte meg til fjells, nesten for godt til å være sant. Noen av de frivillige bodde i Bergen, men den håndlagde båren kom fra Stavanger med enda flere frivillige. Isak utbrøt etter turen “for en kul tur mamma”, noe jeg sier meg helt enig i.

Isak har hatt en fantastisk dag, første fjellturen med mamma, en tur han sent kommer til å glemme. Han pakket selv sekken før avreise tydelig oppspilt på det som skulle skje. En av de frivillige fra ønsketransporten fikk ekstra god kjemi med Isak. Når jeg satt der rundt bålet og så hvordan de to lå å rullet rundt i gresset i ellevill lek, ja da kom tårene av ren glede. Jeg hørte den frydefulle latteren hos en liten gutt, og for meg er den lyden den vakreste på jord.

 

Vi brukte litt tid på å finne en god stilling for meg på båren, men når de tilslutt fant den, ja da satt jeg som en dronning resten av turen. Jeg ba en bønn kvelden før turen, jeg ba om at værgudene måtte være med oss. Og for et vær det ble! Ikke en eneste dråpe regn på heeele turen, det er fantastisk til Bergen å være. Faktisk så skinte solen opp på vei mot toppen, og jeg nøt hver eneste solstråle.

Min fantastiske ” tidligere sluttet” assistent, du er savnet hver eneste dag 💜

 

Det ble fort klart at vi hadde valgt rett fjell. For en utsikt! Det var helt fantastisk å se utover hele byfjorden, Askøy og Austevoll. Jeg vet nesten ikke hva jeg har sett, men spektakulært var det ihvertfall. Denne turen kommer til å ta tid og fordøye, det har vært en tur med mange inntrykk. Som dere sikkert la merke til så hadde vi filmteam med oss også. To spreke damer som løp foran oss opp bakkene for å fange øyeblikkene. Jeg håper jeg kan få den filmen når den er ferdig redigert, det hadde vært et fantastisk minne å ha.

Jeg sitter fortsatt og smiler. Kroppen er mørbanket men det spiller ingen rolle, for jeg har hatt verdens beste tur! Til alle dere i ønsketransporten, Tuuuusen takk for turen, jeg har ikke ord for hvor fantastiske dere er 💙💜Denne turen har gitt meg såååå mye glede, lykke og nytt livsmot at dere aner det ikke. Dere har gitt meg den største gaven et menneske kan gi, og for det er jeg dere evig takknemlig.

Tusen takk for turen ❤

Topp 20 Inspirerende Mammabloggere

6 kommentarer

6 thoughts on “Takk for turen 💜

  1. For et koselig innlegg å lese, så godt å se at du hadde en fantastisk dag, og bildene sier alt. For en opplevelse, for et minne og for en dag <3 Ha en god avslappende søndag og takk for at du deler <3

  2. Hei, fantastisk at du kom deg på tur, det er så viktig for de med ALS og andre diagnoser å få bli med ut på tur. Flott blogg. Klem fra meg.

  3. Hvilken glede det må ha vært med en slik tur.Håper det blir flere slike turer i framtiden å leve lenge på.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *