Takk for oss 💜

Categories Blogg

Vårt eventyr nærmer seg slutten , en drømmeferie er snart over.

Et siste blikk på gamle gater , med tårer i øynene tar jeg nå farvel.

Farvel til en øy i mitt hjerte , farvel til kjente og kjære.

Bare timer igjen , viserne på klokken har gått så altfor fort.

 

En gammel venn ønsket meg velkommen , og nå tar jeg farvel med en kjær venn.

Den lille øya i havgapet har aldri vært vakrere , den glitrer som aldri før.

Med en klump i halsen kjører jeg rundt , jeg tar farvel med en bit av meg selv.

De humpete gatene er nå en rød løper , en rød løper fra mitt tidligere liv.

 

14 dager er over , 14 eventyrlige dager.

Min store drøm er nå oppfylt , jeg triller rundt med et glødende hjerte.

Under en blå himmel triller jeg , og jeg forlater med måkeskrik i ørene.

En duft av salt sjø pustes inn for siste gang , den tar jeg med meg videre.

 

14 dager uten bruk av smertelindring , kroppen min kom “hjem”.

Ut i havgapet har jeg blomstret , pulsen har landet.

Blant grønne vidder har jeg hvilt min slitne kropp , med lyden av bølgeskvulp i bakgrunnen.

Morgen og kveld har jeg sovnet og våknet til den samme lyden , et durende aggregat har bysset meg i søvn.

 

Jeg tar farvel med takknemlighet i hjerte , takk til alle dere jeg har møtt på min vei.

Takk til alle dere som gjorde denne drømmen mulig , tårene taler ordenes språk.

I morgen forlater vi grønne vidder og et endeløst hav , men i mitt hjerte lever de videre.

Det er tid for et siste farvel , et eventyr går nå mot slutten…

 

5 kommentarer

5 thoughts on “Takk for oss 💜

  1. Åh Vivian! Du får sagt det, du!
    Jeg kjenner meg igjen i beskrivelsene av alle øyeblikkene i Vardø.
    Gode øyeblikk,
    morsomme øyeblikk og melankolske tankefulle øyeblikk. Jeg er glad for at dere fikk oppleve dette også sammen.
    Glad for at lillegutt også fikk se en flik av Finnmarklivet sammen med deg.
    Verdifullt er det for dagene som kommer.
    Takk for gode innlegg, jeg har lest og ledd så tårene trillet😂.
    Ha en god tur hjem, og nyt alle vakre utsikter dere får på tilbaketuren. Klem

  2. Måtte dere få en fin hjemreise, og mange flere gode opplevelser sammen – det være seg i Vardø eller andre steder💜

    Og takk for dine fine reiseskildringer!

  3. Jeg håper inderlig at du kommer deg nordover flere ganger🤩💖
    Du trenger helt tydelig lufta, havet, landskapet, familien og vennene som bor der nord!Du er solbrun og vakker som få, du har levd 14 dager som DEG, ikke som pasient😍Med opplevelser på alle plan🤩
    Måtte hjemturen gå bra, sånn at du kan begynne å planlegge neste tur💖💖

  4. Så flotte ord Vivian, trur d har vært godt for både kropp og sjel denne turen, og vi skal satse på flere turer hit, både vi og øya ønsker dokker tilbake!😊💖E så glad for at vi kunne treffes , har tenkt mye på tia dokker bodde hær ! Håper dokker får en fin tur hjemover, varme klæmma fra mæ !💖😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *