Takk for meg…

Categories Blogg

Vi har hatt en fantastisk flott ferie. Opplevelsene har stått i kø for både store og små. Det har vært 8 fine dager på veien med både glede og latter, sistnevnte har det vært mye av🤣Vi har vært i Kaptein Sabeltann sitt rike, besøkt klatremus og alle hans venner i Hakkebakkeskogen, seilt med ” den sorte dame”, og vært med kongen av havet på tokt i nattens mulm og mørke.

Vi har opplevd dramatikk, ikke av den alvorlige sorten heldigvis, men det har i det minste ikke vært et kjedelig sekund og spore på denne turen. Jeg har ledd og jeg har grått, mest latter, men litt vemodig har det vært innimellom når alt det jeg gjorde så lett før ikke er mulig lenger. Min vakre lille gutt har brakt frem smilet hos oss alle opptil flere ganger om dagen, han og alle hans sprell.

Vi har fått sett storesøster svette på fotballbanen opptil flere ganger, men lillebror var mer opptatt av å spille fotball på sidelinjen med sin slitne far. Vi har fråtset i god mat og drikke, besøkt familie som vi ikke får se så ofte, og vi har vært heldige som har hatt svigermor med på tur. Hun har vært til uvurderlig hjelp hver dag, og hjulpet til uansett hva det har vært. Det har vært en stor glede å ha henne med på tur.

Vi har opplevd ufattelig mye på disse dagene, og minnebanken er fylt opp med mange gleder og opplevelser. Jeg har dokumentert det meste, og har vært heldig som har fått dele disse med dere. Jeg har skrevet så mye at øynene har gått i kryss til tider, men jeg har nytt hvert sekund. Nesten en hel uke går mot slutten her på Østlandet, og vi har vært heldige med både valg av hotell og selve oppholdet. Vi har fått god service overalt hvor vi har ferdes, og det har bidratt til at vi har kunnet slappe av og nyte sommerens deilige dager. Vi har til og med fått oss en tur over grensen for en aldri så liten handel.

Formen min har vært upåklagelig, selv om jeg så litt mørkt på det før vi dro. Denne turen har gitt meg masse energi og ny giv til å takle høsten når den tid kommer. Jeg har følt meg sterkere enn noensinne, ikke hatt behov for å slappe av et sekund, jeg har bare kost meg og levd i nuet. Sant og si så er jeg overrasket over hvor mye jeg faktisk har klart, og det tar jeg med meg videre.

Selv om fotball gleden fikk en litt sur avslutning, så har vi på tross av det hatt en strålende ferie, ja til og med gubben er fornøyd, og det sier vel sitt. I morgen vender vi nesen hjemover og ser frem til å komme hjem til det kjente og kjære igjen. Vi starter hjemover med mange store og små øyeblikk i sekken. Da gjenstår det bare å takke for meg, takke for oss, og jeg håper dere har hatt glede av å bli med meg og oss på ferie….

PS : Imorgen legger jeg ut et innlegg jeg har gruet meg til å dele, men temaet er så viktig at jeg velger og svelge noen kameler for å dele en sårbar stund med dere 🧡

6 kommentarer

6 thoughts on “Takk for meg…

  1. Hei Vivian! Eg er Gro, og eg har følgt deg sidan eg såg deg i frokost-TV. Det var kjekt at dokke fekk god service, og hadde mange fine opplevelsar – det gir ein meir å gå på til hausten når turen har vore fin! Du skriv så godt og levande at ein kan mest forestille seg det! Du skriv at mannen din jobbar for Ølen betong – eg bur i Sandeid, nær Ølen betong sin «filial» der.

    1. Hei Gro, så hyggelig å høre at du følger meg på min reise, det betyr mye for meg. Min mann har jobbet for ølen betong i snart 20 år, men som du sikkert har fått med deg, så bor vi i Bergen. Nå kjenner jeg at det blir godt å komme hjem etter en fantastisk ferie. En god kveld til deg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *