Taco lørdag…

Categories Blogg

Det er ingen tvil om at det blir nok av mat i jula, julematen tyter ut av ørene på enhver i disse dager. Så i dag måtte vi ha et kjærkomment avbrekk fra all den feite julematen. Dermed blir det Taco lørdag idag, og ingen lager Taco som svigermor. Jeg vet ikke hva det er, kanskje det har noe med alle de årene hun jobbet i kantina på videregående skole og lagde fredagstaco til ungdommen, eller kanskje det har med at hun er utdannet kokk.

I utgangspunktet så er Taco det enkleste å lage, men svigermor steiker kjøttet akkurat som jeg liker det. Så jeg gleder meg til lørdags Taco, heldige oss som fikk beholde henne en stund til 💜Jeg har litt dårlig samvittighet fordi humøret mitt disse dagene har vært så svingende. Men mangel på hjelp har tært på humøret til både meg og gubben.

På tross av det så har jeg virkelig satt pris på å ha henne her, spesielt min mann ble glad i går når han slapp og lage middag. Nå er de reist ut for å handle, for selv med et kjøleskap fylt til randen så var brødskuffa tom.

Isak storkoser seg om dagen, han elsker å ha juleferie. Jeg er så imponert over hans evne til å leke på egenhånd, han trives i eget selskap. Han kan sitte i timesvis med spisebordet og putle for seg selv, og jeg nyter synet av en liten gutt.

Enda har han esker med Lego som ikke er åpnet enda, så far og sønn har mye koselig samvær og se frem til enda. Min mann elsker å bygge Lego, ja kanskje litt vel mye. For det ender alltid opp med at pappaen bygger og sønnen ser på, det er ikke lett å slippe til 🤣

Men det viktigste er at de tilbringer tid sammen, og Isak er ikke nådig når han mener pappaen gjør feil, da får han høre det. Nå kom gjengen ramlende inn døra her, handlingen var unnagjort for denne gangen. Overraskelsen var stor når svigermor sto fremfor meg med blomster i hendene, hun er bare god. Isak syns og at blomstene var fine, “ta bilde av meg og mamma”! 

Stakkars min datter, idag syns jeg opprinnelig synd på henne. Hun som skulle reise til sin far idag, men som nå ligger på rommet og spyr. Mammahjertet bristet i dag når vi innså at flyreisen gikk adondas, det ble ikke noe reise i dag ihvertfall. Nå bare håper jeg at hun kommer seg slik at hun kommer seg avgårde enten i morgen eller mandag, og så håper jeg at ingen flere blir smittet.

Jaja, aldri et kjedelig øyeblikk i en familie på seks, det er alltid noe som skjer. Nå sitter jeg og venter på lørdags Tacoen, og etter lukten å dømme er den snart ferdig. God lørdag til dere alle 💜…

 

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Taco lørdag…

  1. Så koselig og herlig å høre 🙂 Her var me også veeeldig lei kjøtt, potet og saus! Kalkun julaften med rester 1.dag, Lammelår 2.dag med rester i går. Så me gjør det samme; TACO i dag 🙂 Da kan eg i det minste lage meg en deilig frisk salat 🙂 Det skal bli skikkelig digge di digg 🙂 I morgen er planen er stor gryte med chilisuppe, på tide å blåse bort alt julematen 🙂 Chili og pepper får fart på forbrenningen så det synger etter 🙂

    Du er så god til å formidle så eg føler ofte at eg sitter der i stua med deg når du forteller, du har virkelig en fin familien og han lille der er jo bare skjønn <3

    Kos deg masse med taco og nyt en fin lørdags kwell, det er min plan 🙂
    Go`klem Vibbedille 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *