Sur som en padde!!

Categories Blogg

Ja for jeg var nemlig det når jeg våknet idag, for idag hadde jeg forhåpninger om å ligge lenge å dra meg. Men det er umulig for meg lenger, avbrytelsene kommer i fleng. Først kommer assistenten og kobler opp sondemat kl 0900, dette fordi jeg må ha noe i magen før medisinen blir inntatt. Så kommer hjemmesykepleien kl 09.30 for å gi medisin , en prosedyre som tar 30 lange minutter. Ihvertfall var de lange idag.

Men herlighet, det er småtterier å klage over i den store sammenhengen, men akkurat idag tidlig var jeg lei. Ja sur som en padde var en perfekt beskrivelse, jeg kjente at denne dagen var i ferd med å starte på en dårlig måte. Av og til vil jeg bare jage alle ut, rope høyt ut at jeg vil være i fred. Men som den høflige jenta jeg er oppdratt til å være, så velger jeg heller å holde det inni meg.

Takk og lov for Isak, for som alltid redder han dagen. Som vanlig ville han inn til mamma en søndags morgen for å leke, men idag sa pappaen nei. Jeg lå der og hørte på diskusjonen, jeg hørte også hvordan en liten gutt vant den kampen. For Isak har nemlig funnet ut at han slipper inn hos mamma hvis han sier en ting. “Jeg skal jo bare gi mamma en klem, det må jeg få lov til”. 

Så selvfølgelig får han lov til det, han er en liten luring den godgutten min. Men humøret ble nå bedre, man må jo bare bli lykkelig når en liten gutt kommer og gir klem mens han hvisker lavt “glad i deg”. Da er det gjort for min del, mammahjertet smelter.

Så det ble ikke noe av planen om å ligge å dra seg, det var bare å komme seg opp og i dusjen. Jeg har i det minste sovet godt i natt, men jeg kjenner på kroppen at jeg må nok ha en ettermiddags hvil. Ja det må jeg vise dere, se hvor langt håret mitt er blitt. Jeg måtte bli syk for å få langt hår og lange negler, ironiens skjebne.

Venninna mi skal få en jobb med å krølle håret før Vixen, tror vi må ha bobler i glasset under den prosessen (stemme kan du gjøre her ). Det må være skjebnens ironi og gi meg langt hår den dagen jeg ikke kan ordne det selv lenger, men så har jeg jo gått to år uten å klippe det også da. Gubben er så irritert på hårmanken min at du vil ikke tro det, han mener at jeg bør gå for hans løsning, null hår null stress 🤣

Han skjønner ikke at for meg er det faktisk nødvendig med langt hår, jeg er avhengig av å få det vekk i fra ansiktet. Og nei, det er ingen alternativ å skalle seg, det kan de bare glemme 😅

Idag for gutta boys ut uten meg, de har kost seg hos naboen med vafler og kaffe, de er bra heldige. Tenk om jeg bare kunne gått bort dit for egen maskin, hevet på meg en jakke og travet bortover. Men neida, her sitter jeg, helt stuck! Herlighet hvor jeg kvapp, for i det øyeblikket jeg skrev det så slo lynet ned! Kanskje like greit jeg ikke er hos naboen😅Plutselig slo været om gitt, nå hagler det som bare det ute.

Nå gleder jeg meg til middag, kotelettene lukter så godt der de ligger i ovnen. Jeg kan kose meg inne jeg med ski på TVen og god mat, livet er ikke så aller verst likevel…

4 kommentarer

4 thoughts on “Sur som en padde!!

  1. Oi så langt håret ditt er, blir nok kjempefint med krøller. Hvis du vil så kan jeg komme å klippe tuppene eller litt mer før VIXEN, da blir krøllene enda finere 😁😁dette ble en kjempegøy start på året Vivian, jeg håper alle stemmer på deg hver dag t.o.m 15.januar🙏🌷

  2. Huff ja,sjønne godt du bli frustrert.Klarte sjøl å brekke ankelen i sommer og hadde noen mnd.som ikkje var så bra,men det e jo ingenting i forhold til sånn du har det.Skulle ønske jeg bodde nærmere deg,så skulle jeg komt å klippet deg og fiksa deg.Jobber som frisør.Bor i Sandnes,så det blir litt langt😉Men når du skal på den røde løper må du se ut som ei dronning❤️På eg ønsker så inderlig ar du vinner,då vill mine tårer renne😂Stemme er igjen avgitt,så krysser vi alt som går ann og satse på det går til topps.Du e ein flott og positiv dame uansett kor vanskelig livet er for deg og dere.Beundre deg.Tusen klemmer fra Irene🥰🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *