Sorgen i to øyne

Categories Blogg

” Kor e du blitt av kjære ” sa gubben til meg igår kveld, og igjen så jeg hvordan øynene hans fyltes med en bunnløs sorg.
Det var tid for å ta kveld, nok en dag gikk mot slutten.
I Evas drakt satt jeg fremfor speilet, og bak meg sto en sorgfull mann.
Hans øyne traff mine i speilbildet, og igjen stålsatte jeg meg på det jeg visste ville komme.
” Dette er ikke deg kjære, kor ble det av den jenta jeg  engang falt hodestups for”.

 

Der og da så jeg det han så, den livlige energifulle jenta han engang hadde falt for var nå forvandlet til et ubrukelig skall.
Alt som var igjen var bein og et tynt lag med hud, den livlige jenta var blitt begravd under tre små bokstaver.
Sorg og kjærlighet kom flommende over meg, en stor sterk mann sank på kne ved min side. Savnet etter det livet vi engang hadde vendte tilbake, det altfor korte livet vi fikk sammen.

 

Jeg kjente hvordan klumpen i halsen min vokste der jeg satt, en sorgfull mann la hodet sitt i mitt fang.
I et lite øyeblikk sto tiden stille, verden utenfor forsvant.
Der og da var det bare meg og han, alene kjempet vi mot en sorg så stor.
En altoppslukende sorg som kan sluke deg rå hvis du ikke passer på, en sorg som er usynlig for det blotte øyet.

 

Helt stille satt vi der, fremfor speilet ble ord igjen overflødig.
Det var da jeg kjente det, en varm hånd ble lagt over mitt hjerte.
To sorgfulle øyne kikket opp på meg, men denne gangen var det ikke bare tårene jeg så.
Et glimt av dyp kjærlighet var vendt tilbake, og ut av to vibrerende lepper kom de vakreste ord.
“Her inne er du min kjære, jeg vil aldri glemme deg”….

42 kommentarer

42 thoughts on “Sorgen i to øyne

  1. Åh nå kom det en tåre på mitt kinn, dette var vakkert skrevet. Dette var en vakker opplevelse selv om at den også var utrolig trist ❤ Jeg har aldri opplevd noen skrive så fra hjerte som du, det er så ekte, det er så fint og det er så trist. Men så utrolig mye kjærlighet dere har og for en god mann.

    Stor klem og takk for at du er så ekte ❤❤❤

  2. Så vakkert at jeg får frysninger, så sterkt at det knuser stein og så mye sorg at man kan begi seg til gråten for evig tid. Men aller, aller mest svært, svært vakkert <3.

  3. Åh kjære dere…. Tårene mine renner ❤️😢 Jeg skulle så gjerne ønske jeg kunne gjøre deg frisk. Men den han forelsket seg i ho er der ennå, og så uendelig godt at han har deg i hjertet sitt snille mannen din.

    Ellers vil jeg bare si at jeg leste akkurat en artikkel på nrk sin nettside om ei som sliter med sin kommune om hjelp. Tenkte kanskje du ville lese den.

    https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/uloba_-kvinner-far-mindre-bpa-hjelp-enn-menn_-_-funksjonshemmede-kvinner-dobbelt-diskriminert-1.15569056

    Varme klemmer fra Synnøve ❤️

  4. Du er bare så fantastisk og formidle det du tenker og føler
    Jeg føler med deg og dere.
    😍😍 😍 😍😍😍……alle

  5. Å, kjære deg Vivian.
    Det du skriver går rett inn i det aller innerste. Så vakkert, rått og brutalt ærlig.

  6. Du skriver så nydelig, det er så rått og sårt jeg får frysninger når jeg leser det. Det blir så levende og ekte det du skriver . For en supermann du har ved din side . For størst av alt er kjæligheten det er dere to beviset på. Alle gode tanker til dere og familien for hva dere går igjennom, det er vondt. Klemmer i bøtter og spann

    1. Tusen takk for fine ord Solveig, det betyr mye💖 Ja min mann er virkelig en supermann, jeg er heldig som har han ved min side💜 Mange klemmer tilbake💓

  7. Det er så hjerteskjærende 💔men oppi alt så fantastisk å sjå ekte kjærleik mellom to mennesker💕
    Varm klem til deg❣️

          1. Siden hun mener du er melodramatisk må det jo være fordi hun evn har det verre enn deg,det eneste som eg kan se for meg er verre enn din situasjon er om man er hodeløs.

            Du er overhodet ikkje hodeløs, kjenner ingen med et bedre hode enn deg på sine skuldre <3

            (Melodramatisk betyr overdrevent patetisk, oppstyltet, unaturlig; noe som er preget av voldsomme følelser eller av sentimentalitet; svulstig.)

            Det var en veldig malplassert kommentar fra denne Berit….syns eg.

            Go`klem <3

          2. Ja hun Berit har helt klart sine egne problemer, jeg reagerte også på den kommentaren. Jeg har aldri forstått det behovet enkelte har når de bare må spytte på noen som allerede ligger nede. Jeg er glad jeg ikke er henne.

            Riktig god helg Vibbedille, stor klem tilbake 💖

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *