Sola brakte med seg gode nyheter…

Categories Blogg

Jeg merket det i går , det var noe som ikke stemte. De siste dagene har jeg hatt mye vondt i magen og følt meg uvel, men det var først når jeg gikk på toalettet i går morges at jeg skjønte hva det var. Alle symptomer på UVI var der , derfor ba jeg hjemmesykepleien ta med et uringlass til i dag. Men igjen sviktet kommunikasjonen med hjemmesykepleien , til tross for gjentatte påminnelser om å huske uringlass så kom pleieren total uvitende i dag.

Heldigvis hadde hun noe utstyr i bilen , så da fikk hun tatt en stix i dag likevel. Det viste seg at mine antagelser hadde vært riktig , det var utslag på urinveisinfeksjon. Men enkelt skal det aldri være , for nå har vi brukt nesten hele formiddagen på å få legen til å skrive ut antibiotika. Jeg er vant med dette nå , men guri hvor unødvendig det er. Forrige gang jeg hadde UVI så måtte jeg til slutt ringe sykehuset for å få de til å legge press på min lege , det var først da jeg fikk en kur. Jeg var faktisk fristet til å gjøre det samme i dag , for det gikk en evighet før vi hørte noe fra legen.

Først når det nærmet seg ettermiddag fikk vi beskjed om at en resept var skrevet ut , så nå håper jeg at det vil fungere. Når man snakker om leger så fikk jeg endelig de resultatene jeg har ventet på idag , i det solen åpenbarte seg på himmelen så tikket en mail inn. Dere husker sikkert at lungelegen var veldig fornøyd med resultatet fra den nye pustehjelpmaskinen jeg bruker på natta , likevel ville han måle metningen min også ved hjelp av et pulsoksymeter. Dette lå jeg med i to netter før jeg leverte det tilbake på fredagen før helgen , disse målingene ville være de siste resultatene på hvor godt denne nye maskinen virket på meg.

Gjett om jeg var spent når jeg åpnet mailen , og i dag folkens kan jeg feire. For i følge lungelegen var resultatene superfine , prikkfrie i følge han! Det var i dag jeg skulle hatt Champagnen i hus , for dette fortjener virkelig litt sprudlevann. Jeg vet ikke hvem som var mest glad i dag av gubben og meg , men han konstanterte ihvertfall med at han er gift med en kjerring som ikke gir seg så lett.

Her lukter det godt

Men det beste av alt var at jeg slapp å tenke på middag i dag og , gubben meldte seg frivillig til å grille i dag. Så vi har kost oss ute i hele ettermiddag , denne onsdagen ble helt fantastisk rett og slett. Det eneste som nå hadde gjort kvelden perfekt er at rett lag vinner fotball kampen i kveld , heia Manchester United…

9 kommentarer

9 thoughts on “Sola brakte med seg gode nyheter…

  1. Fantastisk gode nyheter Vivian👍🤩🌹Skulle feira med champagne!!!! Ble glad på dine vegne ❤️ Godt du til slutt fikk resept mot UVI, håper med. hjelper raskt ❤️❤️ Ha en fin kveld videre 🥰🌹

  2. Godt du fikk resept, og at det ordnet seg. Du ble knallfin på håret ❤, og nå har jeg signert oppropet. Ha en fin kveld videre 💙💜.

  3. Så godt at resultatene er fine. Den legen er slapp altså, det skal ikke være så tungvint. Tror du ikke jeg også fikk det også, og er nettopp ferdig med kuren. Det ble oppdaget da jeg var innlagt, så kom fort i gang.
    Ellers; du er bare så stilig med ny hårfarging og sveis🥰Riktig flott dame❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *