Sol sol kom igjen…

Categories Blogg

Denne søndagen fikk en treg start, det var et øyeblikk der hvor jeg trodde hele familien hadde gått i hi.
Ja til og med en skolegutt tok livet med ro i morges, først når klokken ble 08.40 sto han opp. Jeg husker vagt at vi startet dagen med en samtale, men jeg var så trøtt at jeg ikke husker hva samtale emnet var. Selv besøket sto sent opp i dag, og utifra lydene som kom fra rommet kunne vi i det minste konstantere med at hun sov godt.
Så idag sto vi opp samtidig, klokken 11 var vi klar for å starte dagen.

Jeg må bare få sagt det en gang for alle, jeg ELSKER Bjørn!! 
Ja ihvertfall stemmen hans, aldri har en mann gjort større inntrykk på meg.
Nå er det kanskje noen av dere som ikke skjønner hva jeg babler om, men da vil jeg bare si at dere har gått glipp av noe.
For denne søndagen som alle søndager den siste tiden ble startet med programmet Stjernekamp, og siden en skolegutt må se Skal vi danse på lørdagene så må jeg skyve Stjernekamp over til den eneste hviledagen i uken.

Jeg er blitt allergisk mot visesang, jeg tåler det ikke lenger.
Øynene blir røde og tårevåte, og det tetter seg i både bryst og hals.
Så denne søndagen fikk en tårevåt start, jeg ble igjen forvandlet til et følelsesladet vrak.
Heldigvis hadde min venninne en kur for min akutte allergiske reaksjon, en tur ut i solen ville nok kurere det meste.
To venninner på tur en vakker høstdag, det kunne ikke bli så mye bedre enn det.

Min venninne fikk diagnosen ME for noen år siden, to venninner med to diagnoser uten en kur. Hvis ikke det er skjebnens ironi så vet ikke jeg.
Så for å spare på den lille energien hun har så bruker hun også rullestol på tur, noe som medførte til at jeg var i godt selskap idag.
Skoleveien ble dermed okkupert av rullestolbanden idag, og en firbeint venn.
Men akkurat i det vi skulle snu og starte på tilbaketuren åpnet himmelen seg, selv med blå himmel og sol klarte ikke regnet å holde seg unna. Heldigvis var det bare en byge, og litt regn la ikke noen demper på humøret. Det ble en fantastisk fin tur på oss, akkurat den kuren jeg trengte.

Min venninne har vært kokk idag og, Lasagne sto på menyen idag.
Jeg tror den friske luften økte matlysten min, for i dag har jeg virkelig spist over evne.
Denne helgen har vært så god, og det er takket være min gode venninne.
Jeg håper ikke det blir lenge til vi kan treffes igjen, for jeg har virkelig satt pris på selskapet hennes. Nå sitter jeg her med en takknemlighet så stor, måtte hver helg bli like god som denne…

3 kommentarer

3 thoughts on “Sol sol kom igjen…

  1. Så koselig med venninnebesøk ❤️❤️ Mange fine høstbilder, takk for titten 🤩🍁🍂🍂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *