Snart helg…

Categories Blogg

Humøret er så som så idag også, som igår så våknet jeg med en uro i kroppen. Men nå har jeg funnet ut hvorfor, jeg har nemlig en avtale imorgen. Det er igjen tid for en ny tre måneders kontroll, og selv om jeg vet at jeg holder meg stabil så gruer jeg meg. Men denne gangen skal kontrollen foregå i min egen stue, det blir videokonferanse istedenfor personlig oppmøte.

Likevel gruer jeg meg, og det verste av alt er at jeg ikke skjønner hvorfor. Jeg har jo vært på utallige kontroller de siste årene, man skulle tro at jeg var vant med dette nå. Men redselen for at prøvene skal vise forverring ligger der, det er som om jeg ikke klarer å stole på min egen kropp. Jeg vet jo innerst inne at jeg er stabil, men jeg puster like lettet ut hver gang kontrollen er over.

Dagen idag har vært rolig, ja ihvertfall til et minne dukket opp på Facebook. Jeg liker ikke lenger disse ukontrollerte minnene som popper opp, og de fleste ganger prøver jeg og styre unna. Men idag traff det meg bare, kanskje fordi humøret er litt nede for tiden. Eller kanskje det er for at vi er inne i den årstiden jeg liker aller best, og da blir minnene ekstra tunge å svelge.

Jeg kan enda huske den følelsen av ro når jeg lå oppe med grillhytta og slappet av, og nå er det seks år siden bildet ble tatt. De kritthvite leggene vitner om en lang vinter, men guri hvor jeg lengter tilbake til den tiden.

Når vi snakker om minner så dukket et litt hyggeligere minne også opp i dag, men dette var av nyere dato. For akkurat på denne tiden i fjor satt jeg også med en uro i kroppen, men da var det en mer gledelig uro. 2.mai i fjor var vi på God morgen Norge, og jeg husker enda hvor nervøs jeg var dagene i forveien.

Det var en fantastisk dag som jeg vil for alltid ta med meg, et godt minne rett og slett. Det er rart hvordan opplevelsene jeg har hatt når jeg har vært syk er blitt til gode minner, mens alle minnene fra jeg var frisk vil jeg bare fortrenge. Det er som å åpne et kapittel jeg har lagt bort, de er fortsatt for vonde til å se på.

Imorgen er det helg igjen, og det kunne ikke passet meg bedre. Planen er å fortsette arbeidet nede i kjelleren, eller det er gubben sin pla ihvertfall. Jeg har mine egne planer, og jeg gleder meg masse. Plantasjen skal besøkes imorgen, penger skal brukes. Men i år har jeg bare plukket ut blomster som kommer igjen, håpet er at de vil spre seg etterhvert. Så nå kan ikke denne dagen gå fort nok, for jeg har torsdagen klar. Nyt kvelden videre folkens, jeg skal bruke kvelden på jakt etter nydelige blomster….

4 kommentarer

4 thoughts on “Snart helg…

  1. Jeg skjønner godt at du har uro i kroppen i forkant av kontroller. Det er ymse med de minnene som fra tid til annen dukker opp. Jeg skal tenke på deg i morgen, og jeg ønsker deg masse lykke til med kontrollen 💜💕

  2. Fint bilde av deg fra God Morgen Norge, husker jeg så på👍😊🤗 Lykke til med kontrollen, skjønner det er mange tanker. Ønsker deg også lykke til med blomsterinnkjøp, koselig 🌼🌸🌷🌷💗

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *