Snakk om flaks…

Categories Blogg

For en varme altså, det føles som om vi er i tropene, idag har det virkelig vært sommer. Faktisk er det første dagen jeg har hatt på meg knebukse og ikke fryst, og da er det varmt da. For jeg fryser når det er 20 grader ute, denne sykdommen gjør noe med kroppstemperaturen min. Men det er vel naturlig når man mister så mye muskelmasse, det er ingenting som regulerer lenger. Det var ihvertfall ikke et problem i dag, og gubben satt bare å gispet etter luft. Som den vaskeekte Finnmarkingen han er så vrir han seg i smerte når det bikker 15 grader, men til og med han måtte kaste ullsokkene i dag 😅

Aldri for varmt med ull på beina 🤣

 

Vi har vært ute i hele dag, men vi har sett oss nødt til å holde oss i skyggen. Enda varmere skal vi få det, for det er jo meldt skyhøye temperaturer både på Sørlandet og Østlandet til helgen og hele neste uke. Blir det 30 grader som det meldt, ja da synes jeg opprinnelig synd på jentene under Norway cup, det vil bli beintøft. Jeg håper det blir litt vind i det minste, jeg tror jeg må investere i en parasoll.

Men dersom været slår an så blir det helt fantastisk for oss på tur, tenk å være så heldig med været da, snakk om flaks. Jeg tror svigermor setter pris på varmen, hun har vært ute i hele dag hun også, og farge har hun fått og. Gudene skal vite at hun har vært her mange ganger før, og da har det bøttet ned, så det er godt vi kan by på noen godværsdager også.

Vi har nå hatt besøk i dag også. Nå har vi hatt så mye besøk i det siste at det er det første Isak spør om når jeg står opp. “Hvem kommer i dag mamma”? Da var det greit at jeg kunne fortelle at idag kom mormor og morfar på besøk. De kom og grillet med oss, en koselig stund sammen før vi reiser. Det var deilig med et grillmåltid igjen, men jeg kjenner det enda litt i magen selv om jeg føler meg enda litt bedre i dag. Det tar vel litt tid tenker jeg før det er tilbake til normalen igjen, men det går sakte men sikkert rette veien.

Mine flotte nybarberte legger 🤣

 

I dag kom endelig arbeidslysten litt tilbake til min mann, jeg har funnet ut at han jobber best under press. For nå er det bare to dager igjen til vi reiser så idag måtte han gjøre malingen ferdig. Så nå når solen er borte her på Breistein, så klatret han opp på taket til nybygget for å gjøre øverste del ferdig. Det blir godt å reise på ferie vel vitende om at huset er ferdig, da blir det ekstra godt å slappe av.

Jeg avslutter dette innlegget med et nydelig bilde fra Persfjorden mellom Vardø og Hamningberg. Det er broren til min mann som fisker i midnattsol, ikke rart jeg savner Finnmark sier jeg bare. Se og nyt…

Fotograf : Knut Pedersen 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Snakk om flaks…

  1. Så fint at du kommer deg Vivian, og at været har blitt så bra. Veldig varmt her også. Jeg har ønske om å komme på Prestmoen, hjemplassen min, som vi har hatt som feriested. Det er ikke langt herifra. Problemet er at Gunnar ikke har lyst. Han se dessverre bare problemer med alt, og det er trasig, så vi får se. Ville bare fortelle at vi og har vært i Hamningberg. Kjørte fra Indre Kiberg. Tror aldri jeg har sett så flotte strender. Nå vil jeg ønske dere riktig God ferietur. Klem fra meg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *