Sliten og lei

Categories Blogg

Jeg er bare lei for tiden , ingenting går som det skal. Hele denne hjemmesituasjonen er i ferd med å ta knekken på meg , jeg vet faktisk ikke om jeg klarer mer. I dag våknet jeg opp dyster til sinns , for jeg visste godt hvordan dagen ville bli. Enda en dag med tusen spørsmål , enda en dag der ingen av mine gjøremål går som de skal. Jeg er så lei av at alt må forklares til den minste detalj , jeg er lei av at jeg må tenke på vegne av andre.

Så ja jeg er helt ferdig for tiden , det føles ut som om jeg har møtt veggen. Alt jeg gjør er å grine , grine for hver minste ting. Jeg føler meg så pokker alene , alene i kampen om min egen hverdag. Det er ingen som roper ut på mine vegne , det er ingen som tør ta opp kampen. Alt må jeg klare alene , og hvis ikke jeg orker så blir ikke ting gjort. Jeg blir sittende og se på at livet mitt faller i grus , og det er ingenting jeg kan gjøre med det.

I tillegg har vi nå bestemt dag for avlivning , og det skal skje litt raskere enn jeg hadde sett for meg. Nei jeg er helt ferdig , kaputt rett og slett. Livet er en kamp , en tung og nådeløs kamp. Og jeg er lei av å kjempe , stadig møte på nye fjell som må bestiges. Det blir noen tunge dager fremover , det var ikke slik adventstiden skulle bli. Mørket blir enda tyngre og takle på denne tiden , og jeg føler meg omringet av død og elendighet på alle kanter. Alt jeg nå kan håpe på er at ting snart snur , vi trenger litt julemagi nå. De sier at julen er full av mirakler , og vi trenger en god porsjon av det nå.

Idag har jeg hatt opplæring av ny assistent , men dessverre har jeg ikke vært mitt vanlige jeg. Det har vært blytungt å skaffe nok krefter til å komme seg gjennom dagen , egentlig skulle jeg ønske at jeg kunne sove vekk alle problemer.

Men idag har jeg igjen fått føle på familiens samhold , sorg og kjærlighet har gått hånd i hånd idag. Tårene har sittet løst på oss alle idag , og en liten gutt har delt ut klemmer til oss alle. Vi har hatt gode samtaler sammen , ettermiddagen har vi tilbrakt sammen i en liten stue.

Gamle minner dukket også plutselig opp i dag , et bilde sendt av mitt søskenbarn vekket gamle følelser til liv. Et bilde av meg og min lillebror sammen med vår avdøde bestemor , et fantastisk menneske som kunne fylle et helt hus med den vakreste latter. Så jeg avslutter dette innlegget med det bilde , et bilde som sier mer enn tusen ord…

16 kommentarer

16 thoughts on “Sliten og lei

  1. Åh💔 Mange varme klemmer til dere alle, og deg spesielt.

    Og den skjønne firbente, som ser ut som han har hatt et fantastisk fint liv hos dere og sammen med dere. Håper det er bittelitt trøst i det, i hvert fall etterhvert, selv om alt er trist akkurat nå, og det skal det få lov til å være. Jeg har hatt flere dyr selv og vet hvor utrolig vondt det er💔

    Igjen, KLEM💜

    1. Tusen takk gode deg , vi har vært heldig som har fått ha glede av en firbeint venn så lenge 🧡Det blir nok noen tunge dager fremover , men nå må vi bare la han slippe 🧡

  2. Åååh, jeg gråter med deg 😢 Jeg blir så trist og lei meg, når jeg leser hvordan du hele tiden må kjempe for dine rettigheter, og det å bli hørt💜Jeg kan ikke gjøre annet enn å sende deg en god og varm klem ❤️

  3. Dette var en trist lesing.
    Men forstår deg godt😘😘. Men så er det. godt om man er drittlei en dag så.kan dagen imorgen bli bedre😁
    og det håper jeg for de.Det fortjener du..du har vell en adventskalender så.da er det noe og glede deg til
    VI .blir jo som unger når det gjelder det🎅🤶🎅🤶🎅

  4. Så fint bilde av bestemor og barnebarn. Ser ut som dere bobler av latter alle tre.
    Dumt at dagene føles tunge, og at du til stadighet må lære opp nye assistenter.
    Håper morgendagen blir bedre. Klem fra meg

    1. Ja det bildet ble redningen for meg idag , jeg fikk tilbake mange gode minner 💜Nå må vi bare komme oss igjennom uken , jeg har aldri gledet meg så mye til familien sin juleferie som i år , for dette siste halvåret har virkelig vært tungt. Stor klem tilbake💜

  5. Kjære deg ❤️😢🌟jeg gråter med deg, og ber for deg og dine. At du sjal måtte kjempe så mye for dine og andres rettigheter er en stor skam. Et nydelig bilde av dere med bestemoren deges❤️Jeg har alltid savnet en bestemor, fir det gar jeg aldri hatt. Alle mine besteforeldre car døde før min tid😢prøv å ha en så hun dag som du kan ☀️Håper solen skinner hos dere og i dag☀️God varm klem🌟❤️🌟

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *