Siste innsats i hagen…

Categories Blogg

Jeg fikk sjokk når jeg gikk ut idag, drivhusene mine var blitt forvandlet til en jungel.
Jordbær plantene hadde vokst seg store som fjell den siste tiden, den avstanden de før hadde var nå forduftet.
Derfor hadde jeg kun en tanke i hodet idag, her måtte det lukes før vinteren kommer.
Nå lurer jeg bare på hvordan jeg skal dekke til jordbærplantene, det er så mange forskjellige meninger der ute at jeg blir sprø.

Sånn så det ut i Juli…
Og slik så det ut nå…

Noen mener jeg må ta kassene inn, andre mener de helt fint kan stå ute. Når jeg søker på nettet blir forvirringen enda mer komplett, tusen ulike måter å dekke til jorbærplantene før vinteren gjør meg svimmel.
Heldigvis ser det ut som jeg har litt tid på meg enda, for med solskinn og varmegrader trenger jeg ikke gjøre noen tiltak helt enda.
Men dersom dere har noen tips om dekke så tar jeg gledelig imot, for å flytte fire fulle kasser med flere liter jord inn er uaktuelt.

Rosene mine er begynt å blomstre igjen på trappa, det var det første jeg fikk øye på når jeg kom ut.
Et siste tegn på en altfor kort sommer, synet av små rosa knupper fikk meg til å tenke på livet. Sommerens siste krampetrekning fikk meg til å tenke på min egen sluttreise.
Hvis dette blir min siste sommer så vil jeg minnes den med glede, og tanken på at minnene lever for evig gir meg en slags trøst.

Fjellturen til gubben igår ble en påminnelse om alt jeg har mistet, det var tungt å bli sittende igjen mens to av mine kjære gikk opp det samme fjellet som jeg engang hadde så kjært. Men det ble også en påminnelse om at livet går videre, mine kjære vil klare seg godt når jeg en dag blir borte.

Idag våknet jeg opp med en gnagende følelse om at jeg hadde glemt noe, og når gubben kom hjem i dag fikk jeg beviset på at den gnagende følelsen min stemte.
For plutselig ringte min eldste sønn og ba oss om å ta med sukker, og det var da det slo meg at middagen jeg hadde fått laget var helt unødvendig.
Vi hadde alle glemt at mine foreldre hadde invitert oss på middag idag, og det var min favoritt rett som sto på menyen. En stor kasserolle med raspeballer sto på bordet når vi kom, ikke verst det på en tirsdag.

Så nå ligger vi rett ut hele gjengen her, jeg tror ikke vi trenger noe kvelds idag.
Nok en herlig dag går mot slutten, og med magen full av raspeballer føler jeg meg temmelig tilfreds her jeg sitter. Nå skal jeg svare på mailen fra Byrådslederen om nytt møte, 29 Oktober er fryktelig lenge til…

11 kommentarer

11 thoughts on “Siste innsats i hagen…

  1. Jeg er ganske lat når det gjelder hage. Våre jordbærplanter står ute om vinteren og vokser å formerer seg. Uten å være dekket noe til. På Vestlandet. Klem fra meg

    1. Så flott å høre, de skal jo være ganske så hardføre men det er så mange forskjellige meninger der ute.
      Stor klem tilbake , tusen takk for at du ville dele din erfaring 😊

  2. Mine roser blomstrer også🙂 Vet ikke så mye om jordbær planter .Har bringebør,og de klarer seg stort sett selv. Må med skam inrømme at jeg tror jeg aldri spist raspeballer. Mye annen tradisjonell mat jeg heller ikke prøvd når jeg tenker over det.. Min unnskyldning er vel at jeg bor på østkanten av Oslo (Stovner) Hvor det er lettere og få tak i en kebab🙂

    1. Åååå da må du prøve det Linda, raspeballer med bacon og saltkjøtt er det beste jeg vet😍Men det handler jo mye om hvor man bor i landet som du sier, jeg er jo oppvokst med den retten😊

  3. Wow ja de har virkelig vokst seg store 🍓🍓 Åh raspeballer er virkelig godt, var det sånne med salt flesk inni? Fort gjort å glemme innimellom da. Håper den lagde middagen kunne vente til i dag, oppvarming er ofte godt det også.

    Ha en fin dag Vivian ❤

      1. Herlighet det er skikkelig godt, nå ble jeg fristet. Det er altfor lenge siden jeg har spist det. Det er jo perfekt å slippe å tenke på dagens middag ❤

  4. https://spleis.no/188951

    Jeg håper du kan dele og hjelpe meg på min reise mot å få det jeg lengter etter mest. Et lite barn❤️ har drømt om denne dagen så lenge. Jeg ble fratatt muligheten til å få barn normalt da de gav meg en feildiagnose kreft med spredning som jeg aldri fikk noen erstatning fra.

    Fin blogg ønsker deg alt godt❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *