Såååå irriterende

Categories Blogg

Stakkars assistent, hun har løpt rundt på alle butikker for å få tak i det jeg ville ha.
For de lysene jeg har kjøpt til verandaen er utbyggbare, og i dag hadde jeg lyst å kjøpe flere lenker for å bygge på. Men selvfølgelig var de utsolgt, ja ikke bare på den butikken men på alle butikkene i hele Bergen!
Jeg var for sent ute igjen, typisk min uflaks.

Så nå får jeg finne på noe annet lurt, jeg må gå igjennom kjelleren for å se hva jeg har fra før. Det har nemlig blitt noen lyslenker opp igjennom årene, så noe må da kunne brukes. Heldigvis fikk jeg kjøpt enda en pakke i dag, men i helgen skal gubben få bryne seg litt. Hvert år er det nemlig jeg som handler gaver til begge familiene, men i år skal han virkelig få delta.

Et hurtigkurs innenfor julegaveshopping er på sin plass, jeg må jo forberede han på fremtiden. Jeg syns jeg ser han den dagen jeg ikke er her lenger, det blir vel julegaver til alle fra den nærmeste bensinstasjonen da.
Derfor blir det et lynkurs i helgen, ja dersom jeg klarer å overtale gubben da.
Han er nemlig ikke like lett å overtale, ihvertfall ikke når det gjelder slike ting.

Snøen ligger enda ute, til stor glede for store og små. Ja til og med en firbeint liten venn er helt ellevill for tiden, han skal ut hele tiden.
Så mens en skolegutt feier bort snøen så ruller en liten tass seg i snøhaugen, det er en fryd å se på.
Både gubben og jeg håper snøen blir liggende leeeenge, aller helst til over jul.
Men det blir vel å håpe på for mye, vi vet nemlig godt hvor vi bor.

Jeg kan ikke huske sist vi hadde hvit jul, det er en sjelden vare her i Bergen.
Jul blir det uansett, men det hadde vært fint med litt snø på selveste julaften.
I år har vi fått tidenes julegave fra mine foreldre, de har nemlig spandert hotellopphold på heeele storfamilien til nyttårsaften.
Den 30 Desember bærer det rett til fjells på oss alle, brødrene mine med familien kommer også. Det er ikke ofte vi er samlet alle sammen, så dette blir århundrets nyttårsfeiring.

Så da får vi håpe det blir litt hvit jul på oss, oddsen for snø er større til fjells.
Nå har alle kommet hjem for å ta helg, og roen er i ferd med å senke seg.
I morgen er vi invitert til mine foreldre på raspeball middag, bare tanken får magen til å knurre. Nyt helgen folkens, måtte den bli like strålende som det dere er….

4 kommentarer

4 thoughts on “Såååå irriterende

  1. Kos dere med raspeballer og familien. Vi har alltid hvit jul og jeg håper også dere i Bergen for samme gleden.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *