Så var det helg igjen

Categories Blogg

Som vanlig har denne uken flydd avgårde, og i dag er det fredag igjen. Min datter er i full gang med russetiden, det fikk jeg erfare på onsdag når hun kom hjem med en klirrende pose. Heldigvis er ikke min datter den hardeste på flaska, i motsetning til meg på den alderen smakte hun ikke en dråpe alkohol før hun fylte 18.
På det området har nok guttene vært verre, og jeg er glad for at ingen av dem var russ.

Fotball har vært livet til min datter, dessuten har hun alltid vært snusfornuftig.
Så jeg må innrømme at overgangen fra den tilværelsen til russetiden har vært stor, og det er nå jeg er takknemlig for at hun har eldre brødre. For selv om jeg vet at min datter aldri ville drukket seg fra sans og samling så er hun ute, og jeg klarer ikke sovne før jeg hører at hun er kommet hjem.

Heldigvis har jeg to sønner som gjerne stiller opp, så de har hentet min datter hver kveld denne uken. Hun har heldigvis kommet hjem like etter midnatt, men når de begynner å drikke klokken 15.00 så er det vel ikke annet å forvente.
Jaja, den varer heldigvis ikke så lenge denne russetiden, men det jeg gruer meg mest til skjer neste helg. Da skal nemlig russen til Stavanger, og da kommer mor til å sitte med hjertet i halsen hele helgen.

Så for å trøste meg selv gjorde jeg et lite innkjøp idag, årets første blomster står nå klar på trappa. Jeg har nemlig gjort meg noen erfaringer opp igjennom, og jeg vet at disse blomstene tåler det meste. Dessuten kommer de igjen også, akkurat det fant jeg ut når assistenten hentet fjorårets blomsterkasser frem igjen.
Til min store overraskelse hadde det begynt å spire oppi de, så nå blir det spennende å se hvor mange jeg får tilbake.

Disse tåler litt nattefrost også, og det kommer godt med her på Vestlandet. For selv jeg vet at Mai kan være en lunefull måned, det skulle ikke forundre om det begynte å snø igjen. Men disse tar jeg sjansen på å sette ut, for jeg vet de vil klare seg.
Nå har jeg huset fullt av avleggere, ja jeg kan nærmest starte spragle fabrikk. Jeg kjøpte nemlig mine to første spragler i fjor vår, men nå har jeg trippelt så mange.

Jeg har nemlig tatt flere avleggere i løpet av vinteren, og de har nå vokst seg kjempestore. I tillegg fikk jeg noen avleggere fra en av assistentene, hun hadde noen andre typer av denne fantastiske blomsten. Så nå trenger vi bare litt varmere utetemperatur slik at disse også kan få flytte ut, det er så kjekt når man får det til. Men jeg har en blomst i vinduet som jeg lurer litt på, jeg har nemlig aldri hatt en sånn før. Den ligner på en ildtopp men det er ikke det, og nå kommer det rosa knupper opp fra blomstene. Den er helt nydelig, kanskje dere vet hvilken type dette er?
Nå håper jeg på en rolig helg sammen med mine, og kanskje jeg klarer å sette gubben igang med litt hagearbeid…

9 kommentarer

9 thoughts on “Så var det helg igjen

  1. Ja, det kan bli lange netter for alle og en hver i den russetia! Nå ble jo Dib sin russetid avlyst pga Covid, men det ble mange lange netter når Amira var russ, og helga i Kongeparken litt extra nervepirrende for et mammahjerte, men det gikk helt fint og de hadde tidenes helg!

    Men!! Bare et men, OM noe viss om atte skulle skjære seg på LS, så har eg bil og er kun en liten halvtime (20 min) fra Kongeparken om det er en trøst, det er bare å ringe 😀

    Hils henne og ønske henne en fantastisk helg! 😀
    (Eg kom ikkje inn en gang på mitt LS….ble litt for mye Martini i baksetet opp dit den gang…sånn går det når man har 0 drikketrening haha)

    Vibbedille 🙂

    1. Jeg dauer, syns jeg ser deg rulle rundt i baksetet med Martini flaska 😅
      Regner med det går bra , men jeg blir litt nervøs av tanken på at de skal ligge i telt inne på området, men så lenge de holder sammen så går det nok fint💜

  2. Datteren din er så lik på deg 🙂
    Det går sikkert bra, – det pleier som regel det. Og som du sier, så er hun snusfornuftig. Det hjelper 🙂

  3. din datter er nesten kopi av deg (synes nå jeg). Håper hun vil kose seg masse med russetiden. Jeg kan passe på henne i Stavanger, bare gi lyd (spørs om hun selv synes det er så koselig da:)

  4. God morgen 😊
    Den russetiden ja… nattevåke og lett bekymring ❤

    Artig med alt som spirer!
    Lag deg en så fin dag som mulig 😊

    1. Åååå så flott Trine, ja jeg tenkte det måtte være en ildtopp type. Men denne har jeg aldri sett før, den er helt nydelig💖Takk for linken og oppklaring, jeg har mye å lære innenfor blomster verdenen 💜

      1. Nå fikk jeg sånn skikkelig flash-back til russetiden, med den Stavangerturen som den store høydaren.. Herregud, så morsomt det var!
        Er de en hel gjeng hvor alle er utstyrt med en normal dose folkevett som drar- og holder sammen, så er det ikke noe å bekymre seg over 💛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *