Så liten men likevel så stor…

Categories Blogg

Jeg må innrømme at jeg var litt spent i går , det er nemlig ikke hver dag vi har så mange barn på besøk.
Mange barn som betyr mange spørsmål , barn er herlige åpne og dønn ærlig.
Når jeg først ble syk og fortsatt hadde stemmen intakt hadde jeg ingen problemer med å svare på spørsmål , men etter stemmen ble svekket ble det vanskeligere.
Det var lettere når jeg kunne forklare selv , da slapp en liten gutt å svare på spørsmål.

 

Som mor vil man gjøre alt for å skåne sine barn , vokte over de når de føler seg utrygg og utilpass.
Nettopp det har jeg sett i det siste , en liten gutt ser at mammaen hans ikke er som andre mammaer.
Han har et savn han ikke vet om , men jo større han blir jo større blir savnet.
Mammaen hans skiller seg ut , og det fører til nysgjerrighet.

 

Noen barn er mest opptatt av rullestolen , hvor fort den kan kjøre og hvordan jeg klarer å styre den.
Andre ser bare beina mine , og lurer veldig på hvorfor jeg ikke kan gå.
Ærlige uskyldige spørsmål som fortjener ærlige svar , men jeg kan ikke svare lenger.
Nettopp derfor har jeg hatt mange samtaler med en liten gutt , det viktigste redskapet jeg kan gi han er trygghet.

 

Men det var først igår at jeg fikk bevis på at mine samtaler med en liten gutt hadde ført til noe , et bevis på at åpenhet alltid lønner seg i lengden.
Det tok nemlig ikke lang tid før det første spørsmålet kom i går , fremfor meg sto en annen liten gutt.
” Hva har skjedd med deg , er du skadet ” spurte han mens han kikket på meg med store øyne.

 

Ved min side sto min lille gutt , en liten gutt som normalt sett bruker å gjøre alt for å unngå slike spørsmål.
Men denne gangen overrasket han oss alle , trygg og sterk sto han ved min side mens han holdt hånden min.
“Mamma har fått en sykdom” sa en liten gutt med en sterk stemme , en liten gutt ble plutselig så stor igjen…

11 kommentarer

11 thoughts on “Så liten men likevel så stor…

  1. Nå kjenner jeg på en klump i halsen og tårer i øynene.
    For en fantastisk liten gutt. 🥰❤️

  2. Fantastisk liten gutt, han kan du være stolt av. Men så tenker jeg at han også må ha fantastiske foreldre ved siden side som har støttet han og hjulpet han til å bli den han er i dag. Det er første gangen jeg kommenterer på bloggen din, men jeg leser den nesten hver dag fordi jeg syntes jeg lærer så mye av deg. jeg er kronisk syk og prøver å ta til meg mye av den livsvisdommen jeg syntes du setter ord på her i bloggen din. Du fremstår som en fantastisk dame.

    1. Tusen takk kjære Linn , det var mange fine ord 💜Så trist å høre at du også har helsemessige utfordringer , likevel håper jeg du får mange gode dager 💖Vi får gjøre det beste ut av den tiden vi har , heldigvis er livet fullt av små gleder til tross for store utfordringer 🌹Tusen takk for at du følger meg , og for at du tok deg tid til å skrive noen ord , det betyr mye😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *