Så lenge hjulene triller…

Categories Blogg

Ja da var det på an igjen , en ny dag langs landeveien ventet på oss. Det ble en fin kveld i Narvik igår , og vi fikk servert nydelig middag på hotellet. Vi valgte å booke de samme hotellene som vi hadde på vei opp , da visste vi hva vi kom til. Dessuten var vi så fornøyd med komforten , vi hadde ingenting og utsette på hotell rommene.

Takket være bidraget deres har vi bodd godt under hele kjøreturen , det har vært deilig å kunne komme til duk og dekket bord. Jeg fikk til og med muligheten til å bo på Grand hotell igjen , bare at denne gangen var det i Narvik. Servicen var upåklagelig , og vi har sovet som grever i hele natt.

Jeg kommer til å savne dette , våkne opp til en ny dag vel vitende om at jeg får oppleve nye ting. Ordene strekker ikke til , jeg har fått mer ut av tre uker enn hva jeg gjør på et helt år. Nå venter hverdagen igjen , og jeg må innrømme at jeg gruer meg. Den første uken blir verst , jeg trenger alltid litt tid på å få ut alle følelser. Men jeg vet at jeg kommer sterkere tilbake , for gjennom deres bidrag har jeg fått nytt livsmot.

Dagens etappe så vi for oss ville bli lang , vi forberedte oss på en dag med mye venting. Både fergekøer og tunellarbeid ventet på oss idag , og på radioen har vi de siste dagene hørt om endeløse fergekøer. Tre timers ventetid opplyste de om , vi stålsatte oss på det verste.

Derfor var overraskelsen stor når vi kjørte ned på fergekaien , kun tre biler hadde rukket å komme før oss. Etter kun 15 min la fergen til kai , og vi kunne trille lykkelig ombord. Vi har hatt flaks hele veien både opp og ned , det er tydelig at vi har valgt det riktige ferietidspunktet.

Tunnelarbeid slapp vi også unna , arbeidet er tydeligvis lagt på is til ferien er over. Så denne etappen har også gått knirkefritt , og så lenge hjulene triller så bærer det fremover. Men noe har likevel irritert meg , kjøreturen har vært preget av tekniske problemer. Like greit at jeg ikke har armene i behold lenger , for ellers hadde datamaskinen fått seg en luftig flyvetur ut vinduet.

Jeg elsker å sitte i bilen og skrive , da får jeg unnagjort mye arbeid og tiden går i tillegg fortere. Men idag har det vært et sant mareritt , når skjermen ble blå for ørtende gang klikket det for meg , og når den samme teksten kom opp så skremte jeg alle med krigshylene mine.

“Datamaskinen har støtt på et problem , vi må starte maskinen på nytt”

Så derfor har dette innlegget tatt trippelt så lang tid og få ferdig , men jeg trøster meg med at det ble nå innlegg idag også. Nå håper jeg bare på at vi får plass på restauranten i Mosjøen, det er jo lørdag idag. Jeg vil gjerne spise den møreste biffen EVER , det hadde vært en perfekt avslutning på denne dagen.

Men uansett så blir det godt å komme frem , nok en etappe går mot slutten. Min trofaste sjåfør har nok en gang fått oss trygt frem til nok et mål , og nå venter nok en kveld med avslapping og kos…

 

7 kommentarer

7 thoughts on “Så lenge hjulene triller…

  1. Så flott at dere slapp å stå i kø i dag. Det er flotte bilder du har lagt ut. Håper du får et himmerike av et måltid i kveld, fordi du har fortjent det ☺️ ønsker dere alle en god tur videre i morgen ☺️

  2. Nokka flaks må dokker no ha når det gjeld fergekøer, det e da virkelig vel unt👍

    Når det gjeld tekniske problem; du har MIN FULLE sympati😡
    Æ går fra null tel hundre på et sekund , og tar skikkelig laus😡🙈

    Godt at det ordener sæ da, 👍

    Håpe dokker får en nydelig kveld med biff og alt🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *