Så kom strømregningen…

Categories Blogg

Jeg oppdaget det for noen dager siden, når jeg logget inn i nettbanken lyste den imot meg. Strømregningen for Desember var kommet, og min første tanke var at jeg var glad gubben ikke var hjemme.
Jeg har ventet i ukevis på gloser fra gubben, for frem til nå så har strømregningen kommet til hans konto.
Men det var akkurat som om de visste, i det de skrudde opp prisen sendte de regningen til kjerringa istedenfor.

 

Akkurat det tror jeg strømselskapet gjorde rett i, for jeg tror gubben hadde fått slag dersom regningen hadde dukket opp i hans nettbank.
For å ikke snakke om de finnmarksglosene som hadde kommet, det tør selv jeg ikke tenke på. Hele uken har gubben stilt meg det samme spørsmålet, “har den hæl#ætes strøm fa#nskapet kommet”. 

 

Hadde jeg bare hatt økononomi nok til å betale regningen selv så hadde det ikke vært noe problem, men med en Nav trygd på noen skarve tusenlapper i måneden så jeg ingen annen utvei, jeg måtte fortelle gubben om regningen.
I fire dager har jeg psyket meg opp, for jeg visste hva som ville komme.
Til slutt valgte jeg å sende en melding mens han var på jobb, da ville jeg kanskje bli spart for de verste glosene.

 

Men det gikk ikke helt som planlagt kan du si, for gubben som normalt sett hater å skrive melding hadde nå plutselig mye han ville ha sagt.
Aldri har mobilen min pepet så mye før, den var så rødglødende at den nesten tok fyr.
Hundrevis av meldinger kom på rekke og rad, stadig nye gloseord kom ramlende inn.
Gloser jeg aldri har hørt før, og jeg som trodde jeg hadde hørt de alle.
Ikke ble det bedre når regningen skulle betales igår heller, gubben insisterte nemlig på at denne regningen skulle han betale selv.

 

Han som skyr datamaskiner begynte nå å trykke løs i ren forbannelse, og like etter gikk min største frykt i oppfyllelse. Tastaturet til datamaskinen ligger nå på gulvet uten bokstaver, og gubben er fremdeles rødglødende. Heldigvis inviterte naboen han med i skogen for å sage ved idag, så nå håper jeg de vandrer laaaangt inn i skogen.
Det er bra gubben ikke skal på jakt, for jeg tror gubben sin forbannelse hadde gitt dyrene i skogen et traume for livet…

Rettigheter: tegninger.no
17 kommentarer

17 thoughts on “Så kom strømregningen…

  1. Utrolig humoristisk og kult skrevet 😀 Jeg håper i hvert fall det var ment som humor hihi… Ville vært litt ille dersom alt du skriver stemmer helt. Jeg ser for meg tastaturet uten taster liggende på gulvet hehe… Du har en Flot evne til å dramatisere disse tragiske trivielle opplevelsene, – for at strømregningen i Norge for desember er en tragisk og traumatisk opplevelse for mange, er vel hevet over enhver tvil…

  2. Hahahha, du får sagt det. Humor er viktig midt oppi alt, ja de strømregningene høres ille ut overalt, HELDIGVIS ble ikke min så gal.

    Ha en fin dag Vivian❤

  3. He he. Bra at det er mannen min også som betaler strøm. Men hittill, har jeg ikke hørt glosser:)
    Men vi bruker kanskje ikke mye strøm når jeg er alene hjemme halve året:)

  4. For en tid tilbake nevnte jeg vel her i kommentarfeltet at to egenskaper det er viktig å være i besittelse av er sinne og humor. Gøy å se at finnmarkingen din tar seg av sinne og du tar deg av humoren. :)) Ja, selv når det kommer til disse hersens strømregningene så kan du jo trøste deg med at du og gubben er i balanse :)) Ha ei fortsatt fin helg. <3

  5. Jeg synes det er flaut at politikerne har satt oss i denne situasjonen.
    Heldigvis eier Norge over 90% av strømnettet. Og dermed er det faktisk Norge som tjener mest på de høye strømprisene.
    Og at det ikke skulle være mulig å sette fastpris for oss i Norge er utenfor min fatteevne.

    1. Enig! Her har vi en regjering som gikk til valg på det å jevne ut ulikheter, også tillater de strømselskapene å holde dette her gående midt i en pandemi!..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *