Så kom regnet…

Categories Blogg

Det var nesten en befrielse når regnet kom i dag. Vi er kaputt hele gjengen i dag. Isak og pappaen har trukket seg tilbake på loftet for en aldri så liten formiddagslur, og jeg og min datter sitter svimeslått fremfor TVen og ser damefotball. Det passer perfekt for meg denne lørdagen.

Men tro du meg, når gubben våkner, så sender jeg han rett ut for å arbeide. For idag skal gresset klippes. Søndagen skal holdes hellig, dessuten er det meldt sol og 23 grader i morgen . Da er det bedre og ta plenklippingen i dag når det er overskyet ute.

Gud hvor jeg savner den type arbeid. Vi har litt av en hage å klippe, bratt som fy, og nærmere to mål som må klippes. Men jeg elsket det, bare meg og gressklipperen, lukten av nyklipt gress, balsam for sjelen. Nå får jeg heller nøye meg med lukten, og synet av min mann der han går og tråkker. 

Som dere ser så er hvilestunden over for denne gang, og jeg har jaget han ut. Han er stikk motsatt av meg, han hater å klippe gress. Han har vært heldig opp igjennom årene som har hatt en kjerring som har tatt seg av det, til og med som høygravid gikk jeg og dyttet plenklipperen opp i lia her. Men han har ikke vondt av det, han har bare godt av å få litt trim. 

Isak er også våknet. Han forlangte hamburger til middag, så nå er han godt fornøyd der han sitter. Det bærer nok ut etterpå, for jeg tenker nok at han har litt energi som skal brukes opp nå som han har sovet . 

I dag har vi bestilt billetter til kaptein Sabeltann. Min mann trodde dette kom til å bli en dyr fornøyelse, men for fire billetter kom det på snaue 900 kroner. Men jeg tenker at pengene får bein å gå på når vi kommer dit. Dette blir sååå kjekt, tenk for en opplevelse det blir for Isak, og jeg er heldig som får det med meg.

Etterpå bærer det videre til Norway cup. Håper selvfølgelig på en gjentakelse fra ifjor, men uansett så er Ekeberg en fin plass å være for liten og for stor. Nå har vi blitt så godt kjent på området der, så nå går det som en lek. 

Dette blir nok en flott ferie, og jeg gleder meg allerede. Nå skal jeg komme meg ut og nyte resten av dagen. Ha en superduper lørdag…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *