“Så fint det er mamma”

Categories Blogg

Halleluja , det føltes ut som både bursdag og julaften når jeg våknet i dag. Endelig kunne jeg slippe jubelen løs , gleden var stor når jeg kjente at formen var tilbake. Jeg har nok svettet ut siste rest av feberen i natt , det var i vertfall spor etter meg når jeg ble tatt opp i morges. Det var så deilig å kunne våkne opp med energinivået ladet opp , og jeg visste godt hva den energien skulle bli brukt på.

Boksene med julepynt ble plassert på soverommet mitt igår , og det synet var det første jeg våknet opp til idag. Derfor passet det ekstra godt at formen var tilbake , nå skulle jeg endelig få gjøre det jeg elsker å gjøre. Jeg elsker nemlig og pynte til jul , det er det fineste jeg vet om. Det er faktisk en av de tingene jeg savner mest , å kunne gå rundt selv og pynte til jul. Det har alltid vært noe jeg gledet meg til hvert år , og savnet er stort nå når jeg ikke kan gjøre det selv lenger.

 

Det blir liksom ikke det samme når man må få andre til å gjøre det for seg , dessuten koster det faktisk enda mer krefter når man må kommandere fremfor å gjøre det selv. Du kan jo prøve selv , bind deg fast til en stol og stapp et halvt eple i kjeften slik at du ikke klarer å prate ordentlig , tipper du gir opp etter kort tid. Når jeg tenker meg om så var det nettopp det jeg burde gjort med gubben , kanskje han da ville forstått at det slettes ikke er så enkelt som han vil ha det til å være.

For det siste han spurte meg om før han dro på jobb var om jeg kunne hente Isak i barnehagen i dag , og idag for første gang så sa jeg bestemt nei. Jeg visste nemlig hvor lang tid det ville ta og få opp alt , dessuten er det faktisk på tide at jeg bruker assistentene på det jeg også vil gjøre. Jeg må faktisk bli flinkere til å si nei , noen ganger føler jeg at en BPA ordning er for familien og ikke for meg.

Men jeg hadde ikke før begynt før det pep i mobilen , og jeg skjønte med engang hvem det var. Jeg ble så fortvilet der jeg satt , og jeg innså at jeg atter en gang måtte ofre mine gjøremål for å få ting til å gå rundt. Gubben kunne selvfølgelig ikke hente en liten gutt , så da var det bare å pakke ned igjen all julepynten. Men det lille vi hadde fått opp ble til stor glede for en liten gutt , det ble vill jubel når han kom hjem idag. “Så fint det er blitt mamma , nå kommer nissen snart.”

Mine foreldre kom også innom i ettermiddag , og da måtte morfaren også tydeligvis pyntes. En liten gutt sto klar med litt utstyr , ett par julebriller ble til stor glede idag. Men det var når kveldsen skulle inntas at jeg fikk meg en god latter , en liten gutt skulle nemlig ha grøt til kvelds. Det ble fort tydelig at dagen hadde vært full av inntrykk , jeg så hvordan han strevde med å holde øynene oppe. Men når den siste skjeen hadde kommet inn i munnen så måtte han gi tapt , og han sovnet over grøtfatet med skjeen i hånda. Nå sitter jeg her og ser på et hav av gaver og julepynt , det er i vertfall ingen tvil om hva helgen skal brukes til , og gjett om gubben skal få kjørt seg…

4 kommentarer

4 thoughts on ““Så fint det er mamma”

  1. Ja, sett gubben i gang. Du er utrolig flink da. Jeg håper du får en helt fantastisk helg og at julepynten kommer opp. Det høres hvertfall ut som om du har verdens skjønneste gutt som lyser opp hverdagen med gode ord.

  2. Så fint å høre at du er på banen igjen. Kos deg med julepyntinga. Skal begynne å få opp litt lys og gardiner i morgen. Julegaver er nesten klart, tom innpakka. Spurte min 11 åring om vi skulle ta inn juletreet i helgen, han så på meg som om jeg kom fra en annen planet – nei du her skal det ikke være noe juletre før på lillejulaften

  3. Godt å lese at du er i form igjen og kan glede deg med julepynting, en herlig gutt du har❤️. Kos deg i helgen, tenker du kommer i mål

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *