Roen senker seg…

Categories Blogg

Det er godt med ferie. De største barna som er hjemme og nyter late dager. Få litt etterlengtet kvalitetstid sammen, bare ta dagene som de kommer. Hverdagene som ellers er så travle, er som forduftet, og nå kan vi igjen nyte hverandres selskap i ro og mak. 

Jeg har fått så mye oppmerksomhet i det siste. Med to avis oppslag den siste tiden, vet alle i nærmiljøet hvem jeg er, ihvertfall føles det sånn. Jeg ble plutselig kjendisen i nabolaget 🤣Det er fantastisk hvor mange snille mennesker jeg møter på. Jeg har bare fått positive tilbakemeldinger.

Og enda er det ikke over, Tv2 venter. Alt jeg begir meg ut på altså 🤣Handler før jeg tenker er blitt mitt nye livsmotto. Men livet er for kort til å angre seg, så derfor hopper jeg i det, og håper på at det går bra til slutt. Det som er så fascinerende med å skrive blogg er å se hvor forskjellig innleggene mine blir tolket. Spesielt mine innerste tanker som folk kjenner seg igjen i.

Tolket blir kanskje feil ord, men ordene mine får en ny betydning, et nytt liv, nye historier som de kan speile seg i, nesten som en sang som vandrer fra menneske til menneske. Det er helt utrolig, og jeg blir like rørt hver gang jeg mottar nye historier om hvilke betydning ordene mine har.

Jeg er ihvertfall evig takknemlig for at jeg har funnet en måte og uttrykke meg på. Denne datamaskinen er blitt min livbøye i hverdagen, den har gitt meg muligheter til å være selvstendig, klare å mestre noe selv, og det betyr alt når man er avhengig av hjelp i hverdagen.

Jeg har faktisk fått meg en jobb, noe å stå opp til om morgenen, noe som gir meg mye glede og nytt livsmot. Det er så viktig å ha noe å se frem til, noe å gjøre på om dagene, spesielt i min situasjon. Jeg har fått et nytt liv, en ny tilværelse, ja en ny hverdag. Og alt takket et hjelpemiddel fra Nav.

Det er ganske uvirkelig at livet kan snu så fort. For bare et halvt år siden satt jeg og irriterte meg over samme hjelpemiddelet som jeg syns var tungt å bruke. Men med litt øvelse og erfaring med data fra tidligere, så er det nå blitt lekende lett å bruke den. Det er jo faktisk bare fem måneder siden jeg startet bloggen min, og jeg har lært utrolig mye i løpet av den tiden. Det blir spennende å se hvordan fortsettelsen blir.

Som de siste dagene har vært, så er det igjen et nydelig vær ute. Egentlig skulle vi ha begynt å male huset nå som været er bra, men jeg håper vi får muligheten etter påske. Jeg har hørt rykter om at svigerfar er en racer på å male, så vi må finne en måte å lokke han ned hit på 🤣. Nå skal jeg ut i finværet og sole meg litt. Viktig med litt underlag før det bærer til fjells 😂. Ha en strålende mandag alle sammen…

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *