Rampenissen har våknet til liv…

Categories Blogg

Jeg tok han opp i går kveld, en liten spesiell nisse ble plukket opp av esken.
Det hele begynte for to år siden, en liten gutt sto og studerte en av nissene nøye.
“Denne nissen var litt rar mamma” utbrøt han plutselig, med nissen i hånda så han på meg med store øyne.
“Ja den nissen er litt lur skjønner du” kom det fra meg, og i det jeg sa det slo det meg.
De hadde nemlig hatt besøk av rampenissen i barnehagen på den tiden, og jeg husket hvor begeistret en liten gutt hadde vært når han kom hjem og fortalte hvor mange rampestreker han hadde funnet på.

Så for to år siden fikk vi vår egen rampenisse i hus, og jaggu har han funnet på mange sprell. Jeg hørte det med engang jeg våknet i dag, lyden av ivrige barnehyl nådde rommet mitt. Like etter hørte jeg små barneføtter i trappa, og noen sekunder etterpå gikk skyvedøren min opp med et smell.
” Mamma mamma, nå har rampenissen gjort noe rart igjen, han har bært jakka og skoene mine opp”! 
En liten gutt klarte knapt nok stå i ro, et lite ansikt lyste av barneglede.

Jeg elsker denne tiden, den herlige barnemagien gjør førjulstiden spesiell.
En rampenisse gir oss mye glede, hver dag våkner vi opp i spenning.
Det var en lykkelig og glad gutt som løp ut døren idag, jeg regner med alle på skolen fikk seg et referat i dag.
Selv har jeg fortsatt operasjon julepynting, og foruten om noen småting så føler jeg meg ferdig innendørs.
I helgen begynner gubben sin jobb, for nå skal alle utelysene opp. Det er alltid høydepunktet hvert år, det er like kjekt hver gang lysene blir tent.

Tenk at det er 1 søndag i advent på søndag, jeg skjønner nesten ikke at vi er der allerede. Så idag måtte adventsstaken finnes frem, det eneste jeg må huske å kjøpe imorgen er lys.
Snø kom det også i natt, jeg våknet opp til litt julestemning. Men jeg venter enda på å få se når snøfnuggene kommer dalende ned, det er et av høydepunktene hvert år.
Nå skal vi nyte kvelden sammen, og glede oss til pepperkake baking imorgen…

God helg 💓

2 kommentarer

2 thoughts on “Rampenissen har våknet til liv…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *