Plutselig snudde det…

Categories Blogg

Ikke vet jeg hva som skjedde, men jeg våknet ihvertfall opp i går helt fin i formen.
Bank bare i bordet alle mann, jeg tør nesten ikke si det høyt engang.
Fortsatt har jeg en del slim, men på samme tid så er det akkurat som om noe har løsnet. Og det tror jeg er takket være den nye maskinen som jeg har fått låne, den rister lungene fri for slim.

Ja det føles ihvertfall sånn ut, hele meg rister der jeg ligger i sengen.
Men den hjelper i det minste, det fikk jeg bevis på igår.
Siden formen var så fin var det ikke tvil om hva jeg skulle bruke dagen til, endelig skulle jeg også få nyte solen utendørs.
Jeg har tilbragt nok tid inne fremfor skjermen, men nå kunne jeg endelig nyte livet ute igjen.

Nettopp det gjorde jeg i går, jeg lot blogg være blogg og kom meg ut.
Det er nemlig ikke noe jeg liker bedre, en tur ut i hagen er terapi for meg.
Dessuten måtte jeg få opp resten av perlefigurene som jeg har fått av Vibbedille, og når flamingoen kommer opp i hagen er det virkelig vår.
Jeg elsker de små figurene, jeg kan ikke annet enn å smile når jeg ser de.

Og det er ikke bare jeg som setter pris på de små perlekunstverkene, de skaper mye glede for barna i nabolaget. En liten gutt løp begeistret rundt i hagen i går, det ble nærmest en skattejakt etter bier og åmer. Med seg på jakten hadde han to nabobarn, og hver gang de fant en ny figur ble det vill jubel i hagen.

Det var midt under denne jakten at jeg kom på en julegave som jeg hadde fått i fjor, min kjære tremenning hadde gitt meg den perfekte gaven.
Tre runde lys lamper lå enda i esken de kom i, men nå var det på tide å få de opp. Egentlig hadde jeg tenkt å ha de i blomsterbedet mitt, men på grunn av manglende strømkontakt i nærheten ble jeg tvunget til å legge en ny plan.

Ideen var det faktisk assistenten som kom på, jeg er heldig som har assistenter som er oppfinnsomme. På rekkverket bak sofagruppen ble de hengt opp, og ikveld må jeg sende gubben ut for å ta bildet.
Det ble så fint! Jeg ble så fornøyd med resultatet, noen ganger er det ikke så mye som skal til for å skape stemning.

Nå håper jeg bare at den gode formen min vedvarer, for nå har jeg lyst til å begynne med planting av blomster. Jeg elsker å holde på ute i hagen, det gir meg så mye livsglede. Så nå skal jeg komme meg ut i solen igjen, og nyte arbeidet vi har fått gjort så langt…

10 kommentarer

10 thoughts on “Plutselig snudde det…

  1. Så kjekt at det går fint med deg. Godt å komme seg ut i finværet. Koselig med all pynten du har i hagen 🌞🌷🌺

  2. Du har jaggu vært kjappere enn meg i år! Eneste eg har gjort er å plante 5 frø og satt krukkene i drivhuset….Ellers ser det ut som et villnes i alle potter og kasser, jaggu godt at Ali har malt terrassen for da ser det heldigvis rent ut. Sjekket yr.no i helga og siden de meldte kaldt (Det er fortsatt vamt da…) drøyet eg blomsterhandelen. Vurderer å vente til kalenderen sier mai, er muligens tryggest sånn Hmm I da plantet eg faktisk om ei julestjerne! Jepp, ei hvit julestjerne som eg fikk jula 2020, den vokser og vokser, mye mulig den blir et juletre til slutt 🙂

    Godt å høre at formen begynner å komme tilbake, herlig å kunne fyke rundt ute 🙂

    Vibbedille 😀

    1. Nåja, jeg har egentlig ikke plantet noe ute i år enda, påskeliljene er fra i fjor😊Rosebuskene har stått i garasjen hele vinteren , men nå har de begynt å spire💖 Jeg må nok vente med mine andre planteprosjekter til etter 17 Mai, det er nok det tryggeste 😊

  3. Så kjekt og lese at du er bra😁😁
    Dere har det så koselig på terassen.
    Plante ja det er kjekt .men Blomster Finn sier IKKE før
    20 mai etter 17🇳🇴
    Men er jo KJEKT før 17 mai
    .jeg har bare noen krukker så jeg har satt noen spanske magaritter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *